به گزارش ایرنا استاندار خراسان جنوبی در آیین افتتاح این پروژه، کارخانه کاشی فرزاد را بسیار فعال، پویا و رو به توسعه دانست و افزود: همه این ویژگی ها به دلیل وجود مدیری توانمند، علاقه مند و عاشق صنعت و تولید صنعتی است.
محمد مهدی مروج الشریعه تاکید کرد: هر گونه مشکلی که در این واحد تولیدی مطرح شود حتما پیگیری های لازم را برای رفع آن انجام خواهیم داد.
مدیر مجتمع کاشی و سرامیک فرزاد نیز گفت: با توجه به درخواست های تولید کنندگان خراسان جنوبی و حتی کشور، در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده که در حقیقت به خیلی از تولید کنندگان آسیب وارد کرده و قدرت تولید را گرفته است پیگیر این موضوع شدیم.
علی اکبر فلاحی افزود: از تمامی مسئولان استان و کشور تقاضا داریم برای حیات واحدهای صنعتی و حمایت از تولید کنندگان به ویژه منطقه خراسان جنوبی تلاش کنند.
وی از تولید کنندگان استان به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی و مرزبانان برای حراست از مرز کشور یاد کرد و ادامه داد: محدودیت های این استان اعم از جاده های دوطرفه به نام جاده مرگ، نبود خط ریلی، خط هواپیمایی و جاده های مبادلاتی برون و درون مرزی مناسب بر هیچ مسئولی پوشیده نیست.
مدیر این واحد تولیدی در بیرجند اظهار داشت: نیاز به معافیت های مالیاتی 20 ساله در راستای رونق و پیشرفت اقتصادی استان برای تمام نقاط آن به خصوص در مرز دیده می شود.
وی این توجه ها را عاملی برای جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه به کلان شهرها نیز عنوان کرد و یادآور شد: در همین راستا حمایت شما مسئولان بیش از پیش نیاز است.
فلاحی درباره واحد لعاب سازی این واحد تولیدی بیان کرد: ما از صنعتگران قدیمی این کشور هستیم و مدت ها لعاب را از نقاط دیگر وارد می کردیم.
وی ادامه داد: با مشکلاتی که برای تامین مواد اولیه ایجاد شد و با توجه به حجم تولید و تقاضای بالا تصمیم به راه اندازی واحد رنگ و لعاب گرفتیم.
مدیر مجتمع کاشی و سرامیک فرزاد یادآور شد: این واحد با ایجاد اشتغال مستقیم برای 50 نفر نیروی بومی و تولید لعابی با کیفیت تر از آن چه که از خارج استان تهیه می شد فعالیت خود را آغاز کرد.
وی با اشاره به این که راه اندازی این قبیل واحدها نیاز به سرمایه گذاری سنگینی دارد، افزود: مجموع سرمایه گذاری با وضع فعلی انبارها و خرید مواد اولیه، بیش از 10 میلیارد تومان است.
فلاحی با اعتقاد بر این که ظرفیت تولید به حدی است که خارج از استان را نیز می توان پشتیبانی کرد، ادامه داد: اکنون ظرفیت تولید 50 تن است و می توان گفت اکنون در زمینه تهیه لعاب خودکفا شده و وابسته نیستیم.
وی به شرکت «هادی گستر» که با استفاده از ماشین آلات سلولزی کاغذ و کربناتی در دست اقدام برای راه اندازی است، اشاره کرد و گفت: این پروژه مد نظر حجت الاسلام عبادی نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان، مروج الشریعه استاندار و مسئولان استان قرار گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک با حل مشکلات آب و زمین شاهد اجرائی شدن آن باشیم.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.