به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی روز سه شنبه در نشست مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با مدیران سازمان تبلیغات اسلامی استان افزود: فرهنگ قرآنی دامنه بسیار وسیعی دارد و اینکه اکنون روحانیون باید به کدام سمت و سو سوق یابند، بسیار مهم است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر در جامعه با مشکلات متعددی از جمله کمبود آب، اسراف و تبذیر مواجه ایم که روحانیون می توانند در این زمینه فرهنگ سازی کرده و اقدامات زیادی انجام دهند.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعیت روحانیون و فعالان موسسه های قرآنی می توانند بخشی از فرهنگ مدنی را که در قالب فرهنگ اسلامی است در جامعه مدیریت و ساماندهی کنند.
وی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در برخی بخش ها مطالباتی دارد که نمایندگان استان مطالبات این سازمان را در حد توان پیگیری خواهد کرد.

** مطالبه گری در خراسان جنوبی نیست
حجت الاسلام عبادی گفت: به دلیل محجوبیت مردم در استان خراسان جنوبی مطالبه گری نداریم اما باید همچنان مردم و دستگاه ها مطالبه گری داشته باشند.
وی با بیان اینکه روحانیت در جامعه مظلوم واقع شده اند اظهار داشت: طلبه های حوزه علمیه با درآمدهای بسیار پایین امرار معاش می کنند و در شرایط بسیار سخت مظلومانه در حال فعالیت هستند.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: روحانی اصیل در جامعه آثاری از خود برجا می گذارد که نفع آن به حاکمیت می رسد ولی بار هزینه های دولت هم نیستند.
وی گفت: روحانیان هرگز ادعایی نداشته حتی کار خود را پنهان انجام می دهند که باید قدردان زحمات آنها باشیم چون بدون هیچ هزینه ای موجبات آرامش و التیام روحی و روانی جامعه را فراهم می کنند.
حجت الاسلام عبادی افزود: در حال حاضر روحانیت و حوزه های خوبی در کشور داریم اما سازمان های جاسوسی به صورت حساب شده و با برنامه ریزی در اتاق های فکر زمینه های تخریب این قشر را فراهم می کنند.
وی گفت: به عنوان مثال در فضای مجازی منتشر شد بودجه حوزه های علمیه در حد بودجه چند وزارتخانه است این در حالیست که روحانیون پایین ترین حقوق و درآمد را دارند.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی منشا خدمات فروانی بوده و بسیاری از ناهنجاری ها از این طریق برطرف شده یا کاهش یافته است.

** درخواست استقرار روحانی در روستاها
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برخی اهالی روستاهای مرزی استان درخواست استقرار روحانی در روستاها را دارند.
نظر افضلی عنوان کرد: همچنین برخی روحانیون مناطق مرزی به دلیل درآمدهای پایین و حدود 500 تا 600 هزار تومان در ماه بی انگیزه شده اند که باید در این زمینه توجه ویژه ای شود.
وی گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا تعدادی از جوانان روستاهای مرزی را برای حضور در مدارس علمیه ترغیب کنیم تا در زمینه جذب و استقرار روحانی در روستا با مشکل مواجه نشویم.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: روحانیون مستقر در روستاها باید بین مردم باشند و به فعالیت های مختلف بپردازند تا اعتماد مردم به این قشر بیشتر جلب شود.
استان مرزی خراسان جنوبی با 11 شهرستان چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.