به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ مدیری به تنهایی نمی تواند از پس مشکلات برآید افزود: از آنجا که هر لحظه در هر شرایطی آبستن حادثه ای هستیم لذا باید ساختار دستگاه اجرایی و تمامی پرسنل اداری مقابل مشکلات آمادگی کامل داشته باشند.
وی خطاب به رسانه ها نیز گفت: رسانه های استان در این مقطع یک وظیفه خاص دارند و همه باید وحدت عمومی جامعه را با تمام قدرت و قوت حفظ کنید.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی بیان کرد: در خصوص وضعیت کشور اخبار متعددی شنیده می شود که به هر میزان صحت و سقم داشته باشد شرایط خاصی بر مدیریت کشور به ویژه حوزه اقتصادی حاکم است.
وی گفت: معاون اول رئیس جمهوری اعلام می کند دولت بدون همکاری قوای دیگر در سایر ارکان نظام قادر نخواهد بود مملکت را اداره کند لذا نیاز به همدلی مضاعف داریم.
مروج الشریعه افزود: بدون سیاه نمایی، بزرگنمایی، تاکید بی جا و بی جهت بر برخی معضلات یا مشکلاتی که وجود داشته و اجتناب ناپذیر است و احتمال گسترده تر شدن آن نیز وجود دارد، ممکن است دایره تصمیمات و اعمال آنچه وظیفه قانونی ما در قبال مردم است با محدودیت هایی هم مواجه شویم.
وی بیان کرد: در کلان کشور مسائل در سطح قابل توجهی به لحاظ مدیریت در عالی ترین سطوح کشور و با حضور روسای سه قوه، مجریان و منتخبان مجلس شورای اسلامی و بعضا با حضور مقام معظم رهبری یا تصمیماتی با تنفیذ ایشان، برای عبور از این شرایط برگزار می شود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ساختار تعیین شده و به تایید رهبری رسیده است که این ساختار در وضعیت فعلی کشور تمام عیار برای کمک به دولت آمده است.
وی اضافه کرد: در این شرایط در استان ها هم قطعا همین مدل و فراز هرچند ابلاغ نشده است اما وقتی تصمیماتی از طریق این شورای عالی گرفته می شود به استان ها نیز ابلاغ خواهد شد.
وی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی به عنوان یک سی و یکم پازل مدیریتی کشور باید با دقت تمام، هوشیاری و هوشمندی در یک فضای منسجم با همدلی و همکاری با یکدیگر از این پیچ بحران عبور کنند.
مروج الشریعه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: ایشان خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی فرمودند در میدان نبرد و مبارزه آنچه بیش از همه به آن احتیاج دارید روحیه تحرک، پیشرفت، مبارزه با شرایط را در خودتان تقویت کنید.
وی افزود: فرمایشات معظم له و نکاتی که از سوی ایشان تاکید می شود فقط به خاطر این نیست که شنونده باشیم بلکه همه مکلفیم این راهبردها را سرلوحه کار خود قرار داده و با اعتقاد عینی و عملی در میدان حاضر باشیم.
وی تصریح کرد: این تکلیف نه تنها انفرادی نیست که یک تکلیف سازمانی است و آثار جوشش غیرت دینی و ملی باید هویدا شده و برای تنظیم، نمودار شدن و محتوا بخشیدن به شکل و شمایل آن اقدام کنیم.
رئیس شورای اداری استان خراسان جنوبی گفت: در وضع فعلی 2 مولفه برای فرمانداران و بخشداران استان تکلیف می کنیم که یکی داشتن اقتدار در اوج است و فرمانداران و بخشداران باید با اقتدار و صلابت به صورت تمام وقت در اختیار مردم باشند، با کسی شوخی و تعارف نداریم و در هر شرایطی باید با اقتدار کامل پیش برویم.
وی تاکید کرد: فرمانداران و بخشداران باید تعامل با اندیشمندان، روحانیون، دانشگاهیان، جوانان، بانوان، هسته های مختلف مردم و سایر موارد را مدنظر و مورد توجه قرار دهند لذا این دو کفه ترازو را در توازن نگه داشتن هوشمندی می خواهد.

** مجوز ماده 56 برای طرح بزرگراه بیرجند - قاین صادر شد
مروج الشریعه گفت: 17 تیرماه امسال مجوز ماده 56 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، برای بزرگراه بیرجند - قاین صادر شد.
وی اظهار داشت: تامین منابع مالی برای پروژه های زیرساختی استان با اولویت پروژه بیرجند - قاین به عنوان دومین پروژه در کشور اقدام مهمی بود که می توان از منابع مالی مناسب برای این پروژه برخودار شد و برای پروژه راه آهن بیرجند - یونسی گناباد نیز 6 مرداد نشستی با برخی مسئولان برگزار می شود.
مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با بیان اینکه استفاده از منابع مالی تسهیلاتی برای پروژه ها رویکرد مهمی است تاکید کرد: بهترین راهبرد در شرایط فعلی استفاده از تسهیلات است و جای پروژه های بزرگ در حوزه آب استان نیز خالی است که باید در این زمینه نیز فکر اساسی و پیگیری های لازم انجام شود.
وی آب و امنیت را 2 مقوله مهم استان خراسان جنوبی دانست و گفت: هم اکنون سرمایه گذاران بومی و غیر بومی تمایل به سرمایه گذاری دارند که تسهیلات زیادی هم نیاز دارند و برای چند طرح سرمایه گذاری سه هزار و 500 نفر اشتغال پیش بینی شده است که در این زمینه پیگیری می کنیم تا 20 میلیارد تومان از اوراق خزانه استان را به نقدی تبدیل کنیم.
مروج الشریعه ادامه داد: در حوزه های اقتصادی پیشران دستگاه های مربوطه تلاش کنند به هر حال یکهزار و 500 شغل مستقیم با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی در 61 روستای استان هدف گذاری شده که به سرانجام خواهد رسید.
وی به جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان اشاره کرد و افزود: این استان مرزی نسبتا کمتر توسعه یافته توانست با سربلندی تمام رتبه مناسبی را کسب کند.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: جذب تسهیلات در حوزه های مختلف به ویژه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مدیران اقتصادی استان برمی گردد و اکنون بیش از 46 میلیارد تومان تسهیلات در استان پرداخت شده اما نیاز به تلاش بیشتری داریم.
وی تاکید کرد: بدون اینکه بخواهیم وارد فضاهای دیگری شده یا بترسیم باید این مسیر را ادامه دهیم چرا که امروز رویکرد استفاده از منابع و تسهیلات بانکی در این استان یک راهبرد اساسی است.
برنامه ریزی و مدیریت مدیران دستگاه های اجرایی در برگزاری کنگره 2 هزار شهید استان، ترک تشریفات، میز خدمت دستگاه های اداری و توجه ویژه به موضوع آب از دیگر موضوعاتی بود که استاندار در نشست شورای اداری بر آنها تاکید کرد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.