به گزارش ایرنا، محمد علی جاوید چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار در نشست خبری اظهار داشت: در کمیسیون دو جانبه ماده 77 هم شهروندان می توانند شکایات خود را ارایه دهند و هم اگر حق و حقوق شهرداری مغفول مانده می توانیم از طریق آن مطالبه کنیم.
وی افزود: در احقاق حقوق شهروندان با هیچ فرد یا دستگاه اجرایی تعارف نداریم و به بهترین شکل از حق مردم دفاع خواهیم کرد.
شهردار بیرجند بیان کرد: در بررسی های انجام گرفته متوجه شدیم ساخت و سازهایی در شهر انجام شده که مدیران قبلی می توانستند چانه زنی کرده و عوارض آن را وصول کنند؛ اما این کار انجام نشده لذا بدون استثنا و تعارف این حق و حقوق ها دریافت می شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط شهرداری بیرجند در چند ماه اخیر گفت: توانستیم با عملکرد خود بسیاری از ابهامات را رفع کنیم.
جاوید از به روزرسانی صورت حساب های مالی شهرداری خبر داد و افزود: بی اعتمادی که از گذشته در بازار نسبت به شهرداری وجود داشت با پرداخت بدهی ها رفع شده و اکنون مردم یقین دارند که شهرداری خوش حساب است.
وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی شهرداری به 100 میلیارد تومان افزایش یافته است اظهار داشت: امید است با این پیش بینی بودجه بتوانیم مبلغ خوبی به امور شهروندان اختصاص دهیم.
شهردار بیرجند یاد آور شد: در حوزه شهرسازی نیز هدف گذاری شده تا پایان سال معادل شهرهای پیشرفته کشور مثل مشهد به شهروندان خدمات ارایه شود.
وی با اشاره به الکترونیکی شدن بسیاری از امور شهرداری گفت: اکنون ضرورتی برای حضور فیزیکی شهروندان در انجام امورشهری نیست.

** بیرجند شهر بدون زباله گرد می شود
جاوید آغاز اجرای تفکیک زباله از مبدا را جزو برنامه های خدمات شهری دانست و افزود : عملیات این مهم از چند روز آینده شروع شده و در مقصد هم سوله ای تکمیل و پیمانکار ملزم است که دستگاه های مربوطه را نصب کرده و پردازش پسماندها را انجام دهد.
وی با تاکید بر اینکه تلاش می شود بیرجند را به شهر بدون از زباله گرد تبدیل کنیم گفت: البته این افراد حذف فیزیکی نمی شود بلکه به روش های دیگر در بحث تفکیک زباله ساماندهی خواهند شد.
شهردار بیرجند با اشاره به اینکه حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای زیباسازی ورودی شهر اعتبار اختصاص یافته، افزود: مطالبات مردم در محدوده سایت اداری برای احداث پارک بود که کلنگ زنی شده و در حال اجرا است.
وی بیان کرد: 9 کیلومتر خط انتقال فضای سبز شمال شهر را در حال اجرا داریم و تا هفته دولت کار آسفالت خیابان‌ های شهر نیز انجام می‌ شود.
جاوید با بیان اینکه اراضی پادگان 04 بیرجند نیز به عنوان یک بافت شهری تعیین تکلیف می شود، تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که واصل شده زمین این محدوده به اداره کل راه و شهرسازی واگذار شده لذا باید بتوانیم معابری که از وسط این پادگان می‌ گذرد را تعیین تکلیف کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد: طرح زیباسازی خیابان جمهوری نیز تا هفته دولت کلنگ زنی شود چرا که با تعیین تکلیف این پروژه تحول بزرگی در مسائل رفاهی مردم ایجاد می شود.
شهردار بیرجند اظهار کرد: 2 پروژه پارک سایت اداری به مساحت 13 هزار متر مربع و آیلند بلوار آیت الله عبادی در هفته دولت به بهره برداری می ‌ رسد.
وی از ارسال لایحه میدان اجتماعات شهری به شورای شهر تا چند روز آینده خبر داد و گفت: تصمیم داریم میدان ابوذر را برای مناسبات ملی و مذهبی به یک میدان بزرگ اجتماعات شهری تبدیل کنیم.
حل ترافیک شهر با طرح جامع ترافیکی نیز از دیگر موضوعاتی بود که شهردار به عنوان برنامه های آینده خود به آن اشاره کرد. کارهای خوبی در شهر بیرجند ‌در دست اقدام است
رئیس شورای شهر بیرجند نیز در این جلسه اظهار داشت: خبرنگاری شغل و حرفه سختی است و برای اینکه یک خبرنگار بتواند در رسالت کاری خود موفق باشد باید امانتداری را مدنظر قرار دهد.
ابراهیم تقی زاده با اشاره به گذشت یک سال از فعالیت شورای پنجم گفت: در این یک سال تلاش شده تا جایی که می‌ شود گره از کار مردم باز شود.
وی افزود: هرچند برای رسیدن به شهری که در خور و شان مردم است فاصله داریم زیرا همواره با کمبودها مواجه ‌ایم و نارسایی هایی وجود دارد ولی همه با همدلی همراهی می ‌توانیم در تحقق برنامه های شهری گام برداریم .
تقی زاده با بیان اینکه برخی از برنامه‌ها در حوزه شهری زیربنایی است که شامل طرح‌ ها، زیباسازی معابر، بهسازی پارک‌ ها، مبلمان شهری و غیره است بیان کرد: برخی از پروژه‌ ها سال ‌ها بلاتکلیف بوده و متولی پیگیری نداشته اما با اقداماتی که صورت گرفته کارهای خوبی در شهر بیرجند رقم خورده است.
در این مراسم از خبرنگاران حوزه شهرداری و شورای شهر تجلیل به عمل آمد.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.