علیرضا نصرآبادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: برای احداث پنل خورشیدی در این اداره کل 120 میلیون تومان هزینه شده است.
وی بیان کرد: براساس مصوبه دولت تمام وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی و نهادهای غیر دولتی موظف به صرفه جویی در انرژی برق هستند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به این مصوبه باید 20 درصد مصرف برق از انرژی های تجدیدپذیر تامین شود.
وی هدف از این کار را تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و توسعه پایدار دانست و گفت: این اداره کل نیز در همین راستا راه اندازی نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 20 کیلووات را در برنامه اجرایی خود قرار داد.
به گزارش ایرنا امروزه استفاده از انرژی های پاک در سراسر جهان در حال افزایش است ایران نیز اکنون به فکر استفاده از انرژی های پاک از جمله انرژی خورشیدی افتاده است.
در این خصوص وزارت نیرو طرح جدید احداث نیروگاه های خورشیدی خانگی، اداری و سایر موارد را ارائه داده است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ابه خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون 126 نیروگاه خورشیدی در استان فعال هستند که از این تعداد 125 نیروگاه با ظرفیت 920 کیلووات مربوط به مشترکان خانگی است.
محمد ابراهیم شرکا افزود: از ابتدای سال 96 تا پانزدهم خرداد 97 نمونه انرژی پرداختی به سرمایه گذاران برای تولید 631.671 کیلووات انرژی مبلغ 546 میلیون تومان بوده که به مشترکان پرداخت شده است.
خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی مساعد، دارای ظرفیتی منحصر به فرد در استفاده از انرژی خورشیدی است، استفاده صحیح از این ظرفیت ضمن خودکفایی امکان صادرات انرژی به کشور افغانستان را خواهد داشت.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.