به گزارش ایرنا مهران سرپرست روز چهارشنبه در نشست خبری میزبانی نهمین جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت افزود: همچنین امسال 67 برنامه برای ورزشکاران مرزنشین داریم و برای افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی ساکنان مناطق آسیب پذیر 200 برنامه اجرا می کنیم و 2 هزار و 169 برنامه برای ورزشکاران روستایی برگزار می شود.
وی اظهار داشت: 200 خانه فعال ورزش روستایی در استان داریم که امسال برای هر خانه هشت دوره مسابقه برگزار می کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: خانه های ورزش روستایی که رتبه نخست تا دهم را در مسابقات یادشده کسب کنند، 100 میلیون ریال پاداش به آنها تعلق می گیرد.
وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در حوزه ورزش و جوانان بویژه در بخش روستایی انجام شده که قابل تجلیل است.

**خراسان جنوبی میزبان جشنواره جاده ولایت است
سرپرست افزود: جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت هشت سال است که در حال برگزاری بوده و امسال نهمین سال برگزاری آن است و استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، خراسان جنوبی و رضوی در این جشنواره شرکت دارند.
وی گفت: جاده ولایت مسیر تاریخی ورود امام رضا (ع) به ایران است که از آبادان شروع و به مشهد مقدس ختم می شود و این مسیر در قالب یک حرکت ورزشی نمادین متشکل از یک گروه دونده با 30 نفر ورزشکار از نقطه صفر مرزی شهرستان آبادان آغاز می شود و سپس وارد اهواز، بهبهان، یاسوج، اقلید، یزد و خراسان جنوبی می شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: این حرکت نمادین ورزشی با هدف ترویج سیره امام رضا (ع) و توسعه فرهنگ رضوی 17 تیر ماه جاری از شهر آبادان شروع شده و روز تولد امام رضا (ع) در مشهد با برگزاری مراسم ملی به پایان می رسد.
وی گفت: اعضای کاروان جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت 29 تیرماه وارد طبس شده و روز 31 تیرماه سال جاری از شهر عشق آباد خارج می شوند.
وی افزود: برای میزبانی از اعضای نهمین جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت در اداره کل ورزش و جوانان استان ساختاری متشکل از کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، تشریفات، فرهنگی، پشتیبانی، حراست و امنیت، فوریت های پزشکی، ورزشی و اجرایی ایجاد شد.
سرپرست اظهار داشت: ستاد مشورتی در استان برای استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی در این جشنوراه شکل گرفت تا میزبانی خوبی داشته باشیم.
وی گفت: کمیته استانی به مدیریت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تشکیل شده است.
وی افزود: جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت متعلق به همه استان بوده و نباید تصور شود که فقط به اداره کل ورزش و جوانان استان مربوط است و نمایندگان وزارت ورزش و جوانان نیز حضور دارند که اگر میزبانی خوبی را از ما ببینند مبلغ خراسان جنوبی در دیگر استان های کشور می شوند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.