به گزارش ایرنا مهران سرپرست روز شنبه در جلسه مجمع سالیانه هیات ورزش های جانبازان و معلولین خراسان جنوبی افزود: 250 همایش ورزش همگانی سال 1395 در استان برگزار شد که این تعداد در سال 97 به 291 مورد رسیده است.
وی اظهار داشت: نگاه ما در حوزه حاکمیت توزیع متوازن از طریق توسعه ورزش همگانی است که این 400 همایش باید بر اساس جمعیت به شکل متوازن در استان برگزار شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از مشکلات موجود در استان این است که همکاران در ستاد مرکزی اداره کل ورزش و جوانان دیدگاه شهرستانی دارند و هنوز به نگاه اداری استانی نرسیده اند و این سیاست باید در هیات های ورزشی رعایت شود.
سرپرست گفت: هیات های شهرستانی باید از منابع اعتباری برخوردار باشد و با ساز و کاری که پیش بینی شده این مهم محقق می شود.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: مبنای تخصیص اعتبارات به هیات های ورزشی بر اساس نظام نامه ارزیابی ابلاغی است.
وی اظهار داشت: هیچ مولفه اجتماعی جامع تر و کامل تر از ورزش نیست و ورزش به واسطه زبان و ادبیات بین المللی که دارد و در فرهنگ و ساختار اداری ما قابل اجراست و سهل الوصول ترین وسیله برای توسعه فرهنگ عمومی است.
وی تصریح کرد: ورزش پدیده ای است که این قابلیت را دارد که میلیون ها نفر را پای تلویزیون بکشاند و جمعیت زیادی را در بحث غنی سازی اوقات فراغت داشته باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: نگاه حاکیمت به مقوله ورزش نگاهی ویژه است، مقام معظم رهبری هم توجه ویژه به ورزش دارند.
سرپرست گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان هم راستا با برنامه ششم تدوین اسناد توسعه است یعنی برای اینکه بتوانیم از منابع و ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم چاره ای به جز داشتن برنامه نداریم تا با آن برنامه به اهداف خود برسیم.
وی اظهار داشت: شاخص های ارزیابی و عملکرد در پنج سال اخیر در خراسان جنوبی به شکلی است که همیشه در رتبه های 28 و 29 بوده ایم.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه 14 سال از شکل گیری استان می گذرد، نیاز به یک تکان اساسی داریم.
سرپرست ادامه داد: همکاران ما در این اداره کل در گذشته از منابع موجود و ظرفیت ها به خوبی استفاده کرده اند، هم اکنون برای ارتقای جایگاه کمی خود نیاز به اقدام هوشمندانه و هدفمند تر به دور از موازی کاری هستیم.
وی اضافه کرد: در حوزه سخت افزاری در خراسان جنوبی امکانات و ظرفیت هایی در حوزه منابع انسانی و کارشناس استعداد هایی وجود دارد که با یک سازماندهی خوب می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: سیاست ما این است که بتوانیم اسناد توسعه را هم حوزه جوانان و هم در بخش ورزش داشته باشیم.
سرپرست افزود: سند توسعه ورزش و جوانان استان به مرحله بارگذاری رسیده و به ما برنامه ای مشخص در خصوص خراسان جنوبی ارائه می دهد که مثلا در سال 1395، این استان در چه وضعیتی بوده و در پایان برنامه ششم در حوزه شاخص های ساختاری و عملکردی باید به چه عددی برسد.
وی اظهار داشت: هر شهرستان به تفکیک برنامه سالیانه سند خود را دارد، این برنامه در 2 بخش باید هویت اجرایی بگیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: بخش نخست بیشتر مربوط به حوزه های سیاست گذاری و نظارت و برنامه ریزی در ستاد اداره کل و شهرستان هاست و بخش اجرایی آن مربوط به هیات های ورزشی است.
رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان خراسان جنوبی نیز گفت: در تقویم ورزشی کلی رشته های دو و میدانی، تنیس روی میز، شنا، فوتبال هفت نفره، والیبال نشسته، تیراندازی، بسکتبال، بدمینتون و تیر و کمان را در نظر گرفته ایم.
مهدی شریعتی فر افزود: در تقویم ورزشی 29 درصد مربوط به آقایان، 10 درصد مربوط به بانوان، ورزش همگانی 26 درصد، لوازم و تجهیزات ورزشی 6.32 درصد، توسعه ورزشی شهرستان ها 11 درصد و بقیه امور فرهنگی و آموزشی 18 درصد اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: در سه ماه ابتدای سال جاری تیم بوچیا آقایان به مسابقات قهرمانی کشوری و کسب مقام سوم بوچیا توسط حسین قنبری، حضور جوان تیم بوچیای استان به عنوان جوان ترین تیم مسابقات، تیم دو و میدانی آقایان به مسابقات کشوری اعزام و مقام سوم کسب شد.
وی یادآور شد: برگزاری کارگاه دانش افزایی رئیس هیات های ورزشی استان بر مبنای دانایی محوری با حضور مسئولان استان برگزار شده است.
رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان خراسان جنوبی بیان کرد: تقویم ورزشی سال 1397 را برای همه شهرستان ها ارسال کردیم و با حضور ورزشکاران، مربیان و داوران در سطح استان اجرایی می شود.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.