رضا یکه خانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: جشنواره خوارزمی با ابلاغ وزارت آموزش و پرورش در خرداد ماه 97 فعالیت خود را در خصوص جمع آوری آثار آغاز کرد، که در این مدت 150 طرح با مشارکت 230 طراح و دانش آموز به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
وی ادامه داد: از طرح های ارسال شده به دبیرخانه جشنواره 60 طرح برگزیده شد و 90 طراح دختر و پسر در مرحله استانی، امروز با داوری 30 نفر از طرح های خود دفاع می کنند.
وی اظهار داشت: این جشنواره با هدف ایجاد پرورش، رشد و شکوفایی استعداد ها و خلاقیت های جوانان و نوجوانان و توسعه در روحیه پژوهش، نوآوری، حمایت و هدایت مادی و معنوی دانش آموزان نوآور برگزار می شود.
وی برق الکترونیک، کامپیوتر، مکانیک، عمران، معماری، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی، منابع طبیعی، نجوم، فیزیک، شیمی، نانو تکنولوژی، زبان و ادبیات فارسی، علوم دینی و قرآن پژوهی، علوم اجتماعی، روانشناسی و هنر را از مهمترین رشته های قابل طرح در این جشنواره ذکر کرد.
یکه خانی، یادآور شد: همانند سال های گذشته طرح هایی که از خلاقیت لازم برخوردار باشند و حد نصاب نمره داوری را کسب کنند به عنوان برگزیده استان ها حداکثر تا 31 تیر 97 به مرحله کشوری راه می یابند.
وی در ادامه اظهار داشت: دانش آموزان شهرستان های بیرجند، سرایان، قاین، فردوس، و سربیشه بیشترین مشارکت را در این جشنواره داشته اند.
به گزارش ایرنا مینا ضیا و علیرضا زرنگ در نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی کشور حائز رتبه دوم در رشته هنر شدند.
در حال حاضر 151هزار دانش آموز در خراسان جنوبی تحصیل می کنند.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.