به گزارش ایرنا چهارمین دوره جشنواره استانی نوجوان خوارزمی روز یکشنبه با حضور 160 دانش آموز و 15 تیم شرکت کننده در بیرجند برگزار شد و 121 دختر و 39 پسر از 11 شهرستان استان و 12 منطقه آموزشی در این جشنواره شرکت کردند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی با هدف ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان در زمینه های مختلف پژوهش، شیوه کشف خلاقانه مسائل و فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها هر سال برگزار می شود.
رضا یکه خانی ادامه داد: این جشنواره در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود و سال تحصیلی جاری از 341 مدرسه دوره آموزش متوسطه استان 29 هزار دانش آموز شرکت کردند که از این تعداد 160 هزار نفر به مرحله استانی راه یافتند.
وی اظهار کرد: دانش آموزان در 6 رشته پژوهش، فعالیت های آزمایشگاهی، دست سازه ها، زبان و ادبیات فارسی، بازارچه درس کار و فناوری و زبان خارجه به رقابت می پردازند و این موارد با هدف اجرایی شدن شاخه های آموزشی و بروز استعدادهای دانش آموزان انتخاب شده است.
وی گفت: تیم های نخست این جشنواره به مرحله کشوری مسابقات خوارزمی که تیر امسال در مشهد مقدس برگزار می شود، اعزام خواهند شد و از تیم های اول تا سوم در مرحله استانی تقدیر می شود.
به گزارش ایرنا سال گذشته در محور پژوهش، دانش آموزان خراسان جنوبی رتبه دوم کشوری و در رشته های زبان و ادبیات فارسی، دست سازه ها، فعالیت آزمایشگاهی و زبان خارجه رتبه سوم را کسب کردند.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.