به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، عبدالرضا سرانجام افزود:
در این مرحله از جشنواره، در رشته فعالیت های آزمایشگاهی 59 تیم 2 نفره دانش آموزی، در رشته زبان و ادبیات فارسی 120 دانش آموز و در رشته زبان انگلیسی 120 دانش آموز شرکت داشتند.
وی افزود: در بخش پژوهش این جشنواره نیز 180 اثر تحقیقاتی 2 نفره، در بخش دست سازه ها 180 اثر یک نفره و در بخش بازارچه کار و فناوری نیز220 فعالیت مرتبط از فعالیت های دانش آموزان منتخب سراسر استان به این جشنواره ارائه شده است.
او گفت: نتایج نهایی مرحله استانی این جشنواره تا 10روز آینده اعلام خواهد شد و مرحله کشوری آن با حضور دانش آموزان برگزیده سراسر کشور در مرداد ماه 96 در استان خراسان رضوی برگزار می شود و در رشته های 6 گانه آن از هر استان یک تیم برگزیده شرکت می کند.
سرانجام، با اشاره به اینکه این جشنوراه در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود، افزود: مرحله منطقه ای این جشنواره با حضور 36 هزار و 500 نفر از دانش آموزان سراسر استان فارس در اسفند ماه 95 برگزار شد.
سرانجام ادامه داد: فرآیند اجرایی این جشنواره در 6 رشته علمی، آموزشی با عناوین پژوهش، دست سازه ها، زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، فعالیت های آزمایشگاهی و بازارچه های کارآفرینی شکل گرفته است.
وی گفت: در سومین دوره بخش نوجوان جشنواره خوارزمی در سال تحصیلی جاری، 125 هزار و 400 دانش آموز فارس حداقل در یک رشته از رشته های 6 گانه آن در مرحله آموزشگاهی با هم به رقابت پرداختند.
رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه آموزش و پرورش فارس، در بخش دیگری از مطالب خود بیان کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی در شکل گیری فرصت های مناسب برای بروز خلاقیت دانش آموزان دوره اول متوسطه و تکوین شخصیت علمی پژوهشی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
او گفت: تقویت بنیه علمی، تفکر و نحوه یادگیری دانش آموزان و همچنین افزایش توانمندی آنها در کسب مهارت های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و توانایی برقراری ارتباط در زندگی واقعی از دیگر اهداف راهبردی مدارس در اجرای جشنواره نوجوان خوارزمی در دوره اول آموزش متوسطه است.
سرانجام اضافه کرد: از سوی دیگر برگزاری این جشنواره در مدارس، شرایط لازم را برای نهادینه کردن اهداف پیش بینی شده در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش فراهم می کند.
دبیر اجرایی سومین جشنواره نوجوان خوارزمی نیز گفت: در پایان مرحله استانی این جشنواره از تمام دانش آموزان منتخب اعزامی از مناطق آموزشی استان فارس تقدیر خواهد شد.
محمد مهدی دباغ افزود: دانش آموزان فارس در سال تحصیل 95-1394 در مرحله کشوری دومین جشنواره نوجوان خوارزمی توانستند در رشته ادبیات فارسی رتبه دوم کشور و در رشته های دست سازه ها، پژوهش و فعالیت های آزمایشگاهی رتبه سوم را به خود اختصاص دهند.
وی افزود: در ارزیابی و بررسی شاخص های علمی- آموزشی جشنواره نوجوان خوارزمی از توانمندی کارشناسان دوره اول متوسطه و همچنین داوران با تجربه و متخصص استفاده شده است.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.