به گزارش ایرنا سید حامد حسینی یکشنبه شب در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان خراسان جنوبی که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور برگزار شد افزود: این طرح ها شامل فرآوری و بسته بندی موادغذایی، تولید و مونتاژ تراکتور، پروفیل از فولاد زنگ نزن و قطعه سازی است که با سرمایه گذاری 2 هزار و 440 میلیارد ریال اجرا می شود.
وی اظهار داشت: پارسال 15 نشست کارگروه تخصصی اشتغال و 14 کمیته فنی و امسال تاکنون 10 کارگروه تخصصی اشتغال و 18 جلسه کمیته فنی در استان برگزار شده که به ریاست استاندار بوده است.
وی گفت: سهمیه استان در سال گذشته 2 هزار و 25 نفر بود که پایان سال 23 درصد محقق شد با وجود اینکه به نسبت پیش بینی درصد تحقق کم بود اما جزو پنج استان اول کشور بودیم.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: امسال سهمیه استان در طرح مهارت آموختگی و کارآموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به یکهزار و 500 نفر رسید که تاکنون چهار درصد تحقق یافته است.
وی بیان کرد: همچنین در زمینه ایجاد اشتغال مهارت در محیط واقعی کار سال قبل سهمیه استان 560 نفر بود که 123 درصد تحقق یافت و امسال 580 نفر سهمیه داریم که تاکنون 32 درصد تحقق یافته است.
حسینی گفت: سهمیه استان در طرح های مشاغل خانگی 277 مورد مستقل و 34 مورد پشتیبان بوده است که توسط 2 بانک صادرات و ملی به متقاضیان پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه 74 درصد تسهیلات مشاغل خانگی (از مجموع 24 میلیارد تومان) در استان جذب شده است ادامه داد: در این زمینه بانک صادرات 20 میلیارد تومان اعتبار مصوب داشت که 10 میلیارد تومان در 2 بخش پرداخت شده است.
وی گفت: همچنین 50 درصد این اعتبار ابتدای امسال ابلاغ شد که تاکنون 6 میلیارد و 820 میلیون تومان آن پرداخت شده اما درصد جذب قابل قبول نیست.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری خراسان جنوبی بیان کرد: سهمیه پرداختی بانک بانک ملی چهار میلیارد تومان است که تاکنون 90 درصد آن تحقق یافته است.
وی افزود: مجموع اعتبارات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری توسط چهار بانک صندوق کارآفرینی امید، بانک کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک یک میلیارد و 450 میلیون و 550 هزار میلیون ریال است.
حسینی گفت: همچنین در این زمینه 766 میلیارد و 750 میلیون ریال برای پرداخت به متقاضیان نهادهای حمایتی ابلاغ شده است.
وی تعداد طرح های معرفی شده به بانک های عامل را 748 فقره عنوان کرد و گفت: مبلغ تسهیلات این طرح ها چهار هزار و 640 میلیون ریال است که نسبت مبلغ معرفی شده به بانک به کل سهمیه ابلاغی به استان 371 درصد است.
وی از ثبت نام پنج هزار و 75 نفر در سامانه کارا به مبلغ 15 هزار و 628 میلیارد ریال خبر داد و افزود: تعداد طرح های در دست بررسی کارگروه 627 طرح با مبلغ یکهزار و 574 میلیارد ریال است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح های مصوب و معرفی شده به بانک 748 طرح با چهار هزار و 641 میلیارد ریال و طرح های پرداخت شده در بانک عامل 97 مورد با مبلغ 297 میلیارد ریال است.
وی گفت: همچنین 10 طرح ملی بالای 60 میلیارد ریال با اشتغال 897 نفر و تسهیلات یکهزار و 402 میلیارد ریال از استان به کارگروه ملی ارسال شده است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.