حسین عباس زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طرح قبلی بیمه هنرمندان 520 نفر بیمه شدند که این تعداد ابتدا به 360 نفر تقلیل یافت و اکنون 220 نفر مشمول بیمه هنرمندان در استان هستند.
وی علت این ریزش را کوتاهی افراد در پرداخت حق بیمه عنوان کرد و گفت: طرح بیمه هنرمندان مجدد در مجلس تصویب شده اما هنوز به استان ها شرایطی ابلاغ نشده است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: هنوز در سطح کشور هیچ تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است و باید بودجه بیمه در اعتبارات سال دیده و به سازمان ها ابلاغ شود.
وی اظهار داشت: پیش از این فراخوان زیادی برای استفاده افراد از بیمه این صنف داده شد اما کسی استقبال نکرد و هم اکنون سه هزار هنرمند فعال متقاضی بیمه در استان وجود دارد.
عباس زاده از شناسایی 80 رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این تعداد 40 رشته فعال و نیمه فعال هستند.
وی افزود: برک، گیوه، پلاس، چادر شب و پخل بافی سال گذشته در استان احیا شد و امسال نیز روند احیای صنایع دستی ادامه دارد.
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری پیش از این گفته بود: «به دنبال این هستیم که حداکثر حمایت‌ها از صنایع‌دستی را انجام دهیم چرا که اعتقاد داریم توجه به صنایع‌دستی می‌تواند به ایجاد اشتغال در کشور کمک کند. اقدامات خوبی نیز در همین راستا شروع شده و مصوبات خوبی را نیز از مجلس گرفته‌ایم که بیمه هنرمندان صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین مصوبات مجلس است».
9766*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.