معصومه داوودیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ساخت خانه های بوم گردی را امری مهم در جذب گردشگر دانست و افزود : این شهرستان دارای 2 واحد بوم گردی خانه پدری و ناصر لشکر و یک خانه مسافر است که به صورت خصوصی اداره می شود که از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از 200 گردشگر داخلی و خارجی از این واحدها بازدید کردند.
به گفته وی از این تعداد، 20 گردشگر خارجی از کشورهای نیوزلند، فرانسه و آلمان بودند.
وی اظهارداشت : راه‌اندازی 29 واحد بوم گردی در روستاهای دامغان در حال دریافت مجوز است که عمده ترین مشکل این واحدها بنای ساختمانی و بهداشتی است.
داوودیان با تاکید بر ضرورت و اهمیت ساخت این اقامتگاه های بوم گردی ، تصریح کرد : اقامتگاه های بوم گردی با هدف ایجاد اشتغال، جذب و اسکان گردشگر، مرمت آثار باستانی و معرفی آیین و سنت های روستایی احداث می شود که برگزاری کارگاه های آموزشی، احداث نمایشگاه صنایع دستی و سوغات می تواند از دیگر اقدامات قابل توجه در این اقامتگاه ها باشد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دامغان بیان داشت : تعمیرات کامل بنا، مناسب سازی فضا، تامین بهداشت محیط، راه اندازی سامانه ثبت مسافر، مجهز کردن مکان به دوربین مداربسته از جمله حداقل های دریافت مجوز در خانه های بوم گردی است.
داوودیان ادامه داد : با توجه به امضای تفاهم نامه بین میراث فرهنگی و بنیاد مسکن مقرر شد برای تعمیرات و آغاز به کار خانه های بوم گردی 150 میلیون ریال تسهیلات با بهره کم به صورت مرحله ای به مالکین بناهای تاریخی اختصاص داده شود.
در شهرستان دامغان 400 اثر تاریخی شناسایی شده و 126 اثر تاریخی به فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان دامغان حدود 90 هزار نفر جمعیت دارد.
9856/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.