به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدرضا محمدی پنجشنبه شب در آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر در آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) افزود: شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب موضوع دین و دیانت، بصیرت و آگاهی، ولایت و ولایتمداری را با تمام وجود حس کردند و در این راه به شهادت رسیدند.
وی یک ویژگی مهم شهید بهشتی را ولایت پذیری و ولایتمداری ذکر کرد و گفت: امروز گاهی می بینیم در برخی رخدادها و مسائل باید رهبر ما موضع گیری کنند که خواب از چشمان ما بپرد.
وی اظهار داشت: آنچه باعث استقلال، شرافت، عزت و سربلندی کشور و نظام اسلامی ماست، ولایتمداری است.
امام جمعه طبس گفت: کسانی که ولایتمدار نیستند، به دروغ می‌گویند رهروی راه امام هستند چراکه مهمترین اندیشه ناب امام، مساله ولایت است و امام فرمود پشتیبان ولایت باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.
وی ادامه داد: شهید بهشتی یکی از ارکان تدوین قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران و پایه گذار عدالت در نظام جمهوری اسلامی ایران بود که دیانت بسیار بالایی داشت و تمامی کارهای خود را بر محور دیانت بنا نهاد.
محمدی گفت: جرم شهید بهشتی در این حادثه خونین اجرای عدالت، تعهد و دیانت، ارزش مداری و ولایت مداری بود لذا امام خمینی (ره) لفظ شهید مظلوم بهشتی را در مورد ایشان به کار بردند.
وی با بیان این که علم و ایمان از ویژگی های شهید بهشتی بود افزود: ایشان در حوزه علمیه دارای بالاترین درجه بود که اجتهاد است، مدرک دکترا در علوم دانشگاهی داشت و به چندین زبان زنده دنیا تسلط داشت و به وحدت حوزه و دانشگاه در عمل پایبند بود.
وی گفت: از دیگر ویژگی های شهید بهشتی بصیرت و آگاهی بود و مقابل توطئه های آن زمان و جریان ها و گروهک های ضد نظام، شورایی تشکیل دادند و مردم را از این توطئه ها آگاه کردند.
شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.