به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، دکتر محمد اصغرزاده افزود: در این ایام چهار هزار و 957 مورد بازدید از مراکز یاد شده انجام گرفت و در مجموع 37 تن فرآورده دامی مشکوک توقیف شد.
وی ادامه داد: پس از 12 مورد نمونه گیری و آزمایش، از این میزان چهار تن فرآورده غیر قابل مصرف بود که از چرخه مصرف انسانی خارج و سه پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.
به گفته وی گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ و عسل از فرآورده های معدوم شده بوده است.
اصغرزاده یادآور شد: از ابتدای این طرح با 21 خودروی حمل فرآورده ها دامی متخلف که شرایط و ضوابط بهداشتی دامپزشکی را رعایت نکرده بودند برخورد شد و اجازه توزیع محموله ها در استان داده نشد.

** توقیف محموله غیرمجاز شتر در شهرستان بشرویه
به گزارش روابط عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی، رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه اظهار داشت: محموله 9 نفری شتر که در مسیر بشرویه ، بردسکن در حال تردد بود به دلیل نداشتن سابقه بهداشتی مشخص و عدم دریافت مجوز بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی، توقیف شد.
دکتر سید حمید عبدی حمل غیرمجاز دام سبب انتشار بیماری‌ های واگیردار دامی، بیماری ‌های مشترک انسان و دام و همچنین موجب تهدید امنیت بهداشت عمومی می‌شود.
وی با بیان اینکه دام های حمل شده کشف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: طبق قانون سازمان دامپزشکی کشور جابجایی و حمل و نقل هر نوع دام و طیور و فرآورده های خام دامی بدون اخذ مجوز و گواهی بهداشتی دامپزشکی ممنوع است و با متخلفین به شدت برخورد می شود.
خراسان جنوبی دارای یک میلیون و 700 هزار راس دام سبک، 35 هزار راس گاو و گوساله و 26 هزار نفر شتر است.
این استان دارای 700 مرغداری گوشتی و تخم گذار است که در حال حاضر 220 واحد فعال هستند.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.