به گزارش ایرنا دکتر مصطفی جعفر زاده روز چهارشنبه در نشست کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان افزود: از این تعداد 203 نفر در مسیرهای برون شهری، 26 نفر در مسیرهای درون شهری و 16 نفر در جاده های روستایی و خاکی جان باختند.
وی ادامه داد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تر در مسیرهای برون شهری 33.5 درصد و جاده های روستایی و خاکی 30.4 درصد افزایش و در مسیرهای درون شهری چهار درصد کاهش را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه از مجموع تلفات حوادث رانندگی 147 نفر مرد و مابقی زن بودند، اظهار کرد: در بین اجساد بررسی شده طی این بازه زمانی در استان تصادفات فوتی با 53.7 درصد رتبه نخست را دارد.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی افزود: ارایه آمار جزو وظایف قانونی پزشکی قانونی نیست نیرو تخصص هم نداریم اما بر اساس قانون اعلام آمار متوفیان کشور بر عهده پزشکی قانونی است.
جعفرزاده یادآور شد: در طرح نوروزی 97 (از 25 اسفند تا 15 فروردین) 15 مورد تصادف فوتی در سطح جاده ای استان رخ داد که 10 مورد در مسیرهای برون شهری، سه مورد درون شهری و 2 مورد در جاده های خاکی و روستایی بوده است.
وی با بیان اینکه میزان تصادفات فوتی بر اساس میزان روزانه، نوروز امسال نسبت به پارسال 21.2 درصد است، افزود: همانطور که بهسازی راه ها و جاده ها مدنظر است باید فرهنگ رانندگی درست بین هم استانی ها بیشتر مورد توجه واقع شود.
وی عامل 60 درصد تصادفات فوتی را ناشی از واژگونی خودرو دانست و اظهار کرد: نسبت به سال های گذشته اکنون فوتی های درون شهری در حال فزایش است و باید برنامه ریزی خاصی در این زمینه انجام شود.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.