رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی از فوت 464 نفر در تصادفات برون شهری و درون شهری خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سرهنگ ناصر میکائیلی در نشست خبری پلیس راهور استان با بیان این مطلب اظهار کرد: برخلاف کاهش آمار تصادفات در استان نسبت به سال گذشته، در طول هشت ماه اول سال جاری 348 نفر در تصادفات برون شهری جان خود را از دست داده و 116 نفر نیز در تصادفات درون شهری جان باخته اند.

وی گفت: تعداد مجروحین تصادفات برون شهری در سال جاری شش هزار و 443 نفر و تعداد مجروحان تصادفات درون شهری حدود هشت هزار و 752 نفر بوده است. همچنین عامل تخطی از سرعت مجاز در تصادفات برون شهری و عامل عدم توجه به جلو در تصادفات درون شهری از مهم ترین عوامل تصادف به شمار می آیند. 

وی افزود: تعداد کشته شدگان تصادفات در کشور ما از تعداد جان باختگان سقوط یک هواپیما نیز بیشتر است. از این رو این موضوع مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و حدود 34 سازمان در امر ترافیک دخیل هستند. همچنین اهالی رسانه نیز باید در راستای آگاهی دهی و اصلاح فرهنگ ترافیک مردم به منظور کاهش تصادفات بیش از پیش تلاش کنند.
میکائیلی در ادامه با اشاره به حادثه خیزترین جاده ها در سال جاری گفت: جاده های میانه و بناب در طول سال جاری پرتلفات ترین جاده ها در استان هستند و جاده های ورزقان، شبستر، اسکو و سراب نیز درجات بعدی قرار دارند.
رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه عابرین پیاده بیشترین فوتی‌ها در تصادفات را تشکیل می دهند، اظهار کرد: راکبان موتورسیکلت نیز سهم بیشتری در جراحت های تصادفات دارند. همچنین 34 درصد از رانندگان خاطی، مجروح و فوتی تصادفات برون شهری را رانندگان بالای 45 سال و در تصادفات درون شهری را، رانندگان 25 الی 34 ساله تشکیل می دهند.
وی  گفت: روز جمعه پرحادثه ترین روز در خصوص حوادث برون شهری بوده و در تصادفات درون شهری به خصوص تبریز نیز، روز چهارشنبه شاهد بیشترین تصادفات هستیم.
وی از افزایش 33 درصدی برخوردها با جرایم رانندگی خبر داد و عنوان کرد: طی هشت ماهه ی سال جاری 74 هزار برگ در راستای اعمال قانون در برخورد با تخلفات حادثه ساز صادر شده است.
رئیس پلیس راهور استان در ادامه با تاکید بر ضرورت همکاری نهادها و دستگاه های ذی ربط به منظور کنترل ترافیک استان گفت: شهرداری، استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان باید همکاری لازم با راهنمایی و رانندگی را داشته باشند و اجازه ی احداث واحدهای تجاری و مراکز درمانی بدون پارکینگ را ندهند. به عنوان مثال خیابان پاستور تبریز از نظر ترافیکی و تردد در حال تبدیل شدن به یک  خیابان 17 شهریور  دیگر است. همچنین تمامی مشاغل و مراکزی که به نوعی سبب کند شدن تردد و افزایش ترافیک در محلی می شوند، باید به بیرون از شهر انتقال یابند.
وی با اشاره به وجود 190 دوربین کنترل ترافیک در سطح شهر تبریز تاکید کرد: این میزان دوربین، نمی تواند پاسخگوی نیازهای ترافیکی تبریز با وجود 900 هزار دستگاه خودرو باشد و امید است توجه بیشتری به سیستم حمل و نقل هوشمند و افزایش دوربین در سطح شهر شود.
وی در ادامه با بیان اینکه اتوبان شهیدکسایی از پرخطرترین جاده ها است، افزود: رمپ ها، لوب ها و علائم غیر استاندارد نصب شده در این اتوبان از مهم ترین عوامل حادثه خیز شدن این منطقه و افزایش شمار قربانیان در تصادفات در این اتوبان هستند و با نصب علائم راهنمایی و رانندگی استاندارد می توان تا حدودی از این خطرات پیشگیری کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.