به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین رضوان علی مصیبی عصر دوشنبه در آیین بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند افزود: امام راحل اندیشه ای نو را در قالب انقلاب اسلامی در جامعه با کمترین هزینه نسبت به سایر انقلاب ها تعبیه کرد و اعتقاد داشت که ولایت فقیه همان ولایت امامان معصوم (ع) است.
وی گفت: امام خمینی شخصیتی منحصر به فرد داشت و زمانی که انقلاب ها برگرفته از دو بلوک شرق و غرب بود، تغییری را براساس دین و شریعت و اعتماد مردمی در ایران پیاده سازی کرد.
مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: رهبران آن دوران یا ملی گرا بودند و یا به مذهب و معاد اعتقاد داشتند و تنها رهبری که مذهب و مردم را در کنار هم برای تغییری شگرف قرار داد امام خمینی (ره) بود.
وی افزود: شخصیت و حرکت امام راحل را باید در دوران 1340 مورد بررسی قرار داد زیرا امام ولایت فقیه را موقعی مطرح کرد که مردم گوشت و پوستشان با حکومت 2500 ساله پادشاهی اندوخته شده بود و همان زمان هم با مخالفت های درونی و بیرونی مواجه شده بود.
وی با بیان اینکه هنوز هم عده ای مخالف این حرکت و تغییر هستند گفت: امام براساس مقتضیات زمان و مکان باید مردم را به سویی حرکت می داد که از آن حرف شنوی داشتند و آن هم مراجع تقلید بودند.
حجت الاسلام مصیبی ادامه داد: امام همانند پیامبر اسلام در مرحله اول جهل را زدود و در درجه دوم جهالت عملی را نابود کرد و این همان جهل و جهالتی بود که طاغوتیان بر مردم حاکم کرده بودند.
وی با بیان اینکه امام راحل بار سنگین جهالت را از دوش مردم ایران برداشت گفت: فلسفه پیامبران هم این بود که ذهن مردم را شخم بزنند و دستورالعمل های خدایی را در دل و قلب مردم بکارند.
عضو ستاد عالی تفسیر قرآن کریم تصریح کرد: این آثار تا جایی پیش رفته بود که ما هخامنشی و آثاری از خشت و گل را به عنوان ایران عنوان می کردیم در حالی که امام خمینی (ره) نظریه ای دیگر را پایه ریزی کرد و اعتقاد داشت اسلام فرامرزی است و از مظلومان دفاع می کند.
وی گفت: انقلاب اسلامی غل و زنجیر غرب و شرق، نظرات وارداتی و کمونیست و لیبرال بودن دانشجویان در دانشگاه ها را از بین برد و امام راحل امانتی که در دست داشت را به خوبی به سر منزل مقصود رساند در حالی که انقلابیون زندانی هم اعتراف کردند که امیدی به پیروزی نداشتیم.
همزمان با سراسر کشور آیین گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) با حضور گسترده مردم و مسئولان علاوه بر مرکز استان در شهرستان های استان خراسان جنوبی نیز برگزار شد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.