علی زندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بانوان معتاد پس از درمان در این کارگاه ها مشغول به کار می شوند و تولیدات آنان نیز در نمایشگاه هایی که برپا می شود به فروش می رسد.
وی با بیان اینکه پس از درمان زنان معتاد، ایجاد شغل های پایدار برای آنان مدیریت می شود اظهار کرد: بر اساس شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی است، حلقه مفقوده درمان زنان معتاد تکمیل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه درمان زنان معتاد در استان به طور جدی دنبال می شود، گفت: در یک 1.5 سال گذشته بیش از 500 نفر از زنان معتاد استان درمان شدند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: این افراد پس از درمان به تولید هنرهای دستی از جمله جاجیم بافی، فرش بافی و سایر رشته ها هدایت می شوند تا درآمدی برای خانواده خود داشته باشند.
زندی با تاکید بر اینکه راه اندازی کارگاه تولیدی ویژه زنان بهبود یافته از اعتیاد توسط سازمان های مردم نهاد انجام می شود یادآور شد: در این زمینه حمایت هایی نیز از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام می شود.

** مشکل متولی کودکان معتاد رفع می شود
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از حمایت مالی بیش از یکهزار معتاد در استان خبر داد و گفت: همچنین تاکنون توانسته ایم بیش از 200 کودک معتاد را درمان کنیم.
زندی بیان کرد: برابر دستور ستاد مبارزه با مواد مخدر، امسال درمان کودکانی که در سال 96 مشکل متولی داشتند نیز رفع می شود به این شکل که ستاد مبارزه با مواد مخدر هزینه درمان را در اختیار وزرات بهداشت قرار می دهد و هزینه نگهداری آنها بعد از درمان را به سازمان بهزیستی پرداخت می کند.
وی با بیان اینکه آمار کودکان معتاد رقم چشمگیری نیست، گفت: ولی از آنجایی که حتی یک کودک معتاد هم برای ما دغدغه است تمام تلاش خود را برای ساماندهی این کودکان به کار می گیریم.
زندی یادآور شد: در 2 سال گذشته حدود 800 میلیون تومان اعتبار در حوزه درمان زنان و مردان بی بضاعت و کودکان معتاد استان کمک شده است.
وی افزود: اکنون بیش از 80 مرکز درمان اعتیاد در خراسان جنوبی فعال است و 12 هزار و 800 نفر نیز از این مراکز خدمات درمان دریافت می کنند.
ع.ب* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.