به گزارش ایرنا علی زندی روز دوشنبه در جلسه بررسی تبصره 2 ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر در طبس افزود: از این میزان فراوانی، تریاک بیشترین نوع را با 30 تن و 191 کیلوگرم داشته است که 43 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد رشد هستیم.
وی بیان کرد: در این ارتباط 4 هزار و 156 نفر توسط دستگاه های مقابله ای استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند که این تعداد رشد 6 درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: در این راستا بیش از 732 دستگاه وسایط نقلیه اعم از خودرو، موتورسیکلت در 9 ماه نخست امسال توقیف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 45 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه بنا بر اعلام دفتر سازمان ملل، سال گذشته 4 هزار و 800 تن و امسال بیش از 9 هزار تن تولید مواد مخدر در کشور افغانستان بوده است افزود: امروز مواد مخدر به عنوان پدیده شوم آثار مخربی را بر پیکره جامعه ما وارد کرده است.
زندی افزود: بر اساس سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهوری به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامات بسیار مفید، کلیدی و کاربردی انجام شده از جمله این که اعتبارات لازم را همکاران ما در مجموعه ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده اند.
وی تاکید کرد: در راستای تبصره 2 ماده 16 افرادی که به صورت داوطلبانه متقاضی ترک اعتیاد باشند با هماهنگی مقام قضایی و حمایت بهزیستی به کمپ ها و مراکز درمانی ترک اعتیاد در استان معرفی می شوند.
وی با اشاره به فعالیت بیش از 80 مرکز درمانی ترک اعتیاد در خراسان جنوبی افزود: با حمایت و همراهی مجموعه نهادهای مرتبط با مبارزه با مواد مخدر، سایر افرادی که ممر درآمد مناسب ندارند با نگاه و اولویت به کودکان و زنان معتاد آن ها را به صورت رایگان درمان می‌کنیم.
زندی اظهار کرد: در بهترین شرایط برای درمان معتادین فقط 20 درصد توفیق داریم و مفتخریم که بیش از 86 درصد از درمان ترک اعتیاد استان را سازمان های مردم نهاد انجام می‌دهند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: اخیرا ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اعتباری را در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده است و تولیت و سرپرستی ماده 16 را به این سازمان واگذار کردند.
دادستان عمومی و انقلاب طبس نیز در این جلسه با بیان این که رویکرد قانونگذار بر این است که اعتیاد به عنوان بیمار نگریسته شود گفت: فرد معتادی که خودش آمادگی ترک اعتیاد داشته باشد، به بهزیستی و کمپ های استان برای ترک اعتیاد معرفی خواهد شد.
حجت الاسلام امیر زارع حسینی افزود: شهرستان طبس کمپ ترک اعتیاد ندارد و این نقیصه باید در اسرع وقت برطرف شود.
رئیس بهزیستی طبس هم گفت: در سه سال گذشته در طبس کمپ داشته‌ایم و به دلیل مشکلاتی که در آن وجود داشت و افراد موردنظر نتوانستند مدیریت کنند تعطیل شد.
محمد حسینی افزود: طی دو سال متوالی فراخوان دادیم و آمادگی داریم هر فردی متقاضی باشد تسهیلات لازم را به وی بدهیم و او را در ایجاد کمپ ترک اعتیاد حمایت کنیم.
وی با بیان این که رویکرد ما بر پیشگیری از اعتیاد است افزود: بهزیستی آمادگی دارد افرادی که تمایل دارند برای ترک اعتیاد به کمپ معرفی کند.
شهرستان طبس با 75 هزار نفر جمعیت، 57 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و از آن با عنوان پهناورترین شهرستان استان و ایران از نظر مساحت یاد می شود.
شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7217*60454
خبرنگار: سجاد نجفی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.