به گزارش ایرنا علی زندی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: همچنین در این بازه زمانی، سه هزار و 710 نفر از عاملان و قاچاقچیان مواد مخدر در استان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه از افزایش 6 درصدی برخوردار بود.
وی گفت: در این مدت تعداد 668 دستگاه خودرو و 70 دستگاه موتورسیکلت از این افراد توقیف شد.
وی بیان کرد: در هشت ماهه سال 95 بیشترین فراوانی تریاک با 18 تن و 570 کیلوگرم بود که امسال این رقم با 44 درصد رشد به 26 تن 693 کیلوگرم رسید.
به گزارش ایرنا زندی اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای 460 کیلومتر مرز مشترک با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در دنیاست، سطح زیر کشت خشخاش در سال 2017 در افغانستان نسبت به سال قبل 63 درصد افزایش یافته و به میزان 32 هزار و 800 هکتار رسید.
وی عنوان کرد: با وضعیتی که کاشت و داشت مواد مخدر در افغانستان دارد باید در حوزه پیشگیری به فرموده رهبر معظم انقلاب ورود جدی داشته باشیم و در پنجمین جلسه سران قوا، رهبری یکی از مهمترین دغدغه های خود را در حوزه اعتیاد اعلام و دستورات موکدی را در حوزه پیشگیری صادر و ابلاغ کردند.
وی یادآور شد: اگر امروز در حوزه پیشگیری اعتباراتی هزینه شود خروجی بسیار مناسبی خواهد داشت در بهترین شرایط 20 درصد افرادی که متاسفانه در این چرخه سیاه گرفتار شده اند به جامعه سالم برگردند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: در این راستا می توانیم با همت و درایت صاحبان کلام، سازمان های مردم نهاد، تشکل های غیر دولتی، ائمه جمعه و جماعات اقدامات ارزنده ای انجام دهیم.
زندی بر مردمی شدن امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: اگر از نظر فرهنگی این امر نهادینه نشود به مشکلات عدیده ای مواجه می شویم.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین و کلیدی ترین ابزارهای مهم در حوزه مبارزه با مواد مخدر اجتماعی شدن آن است لذا آگاه سازی و اطلاع رسانی در این زمینه امری بسیار مهم محسوب می شود.
وی عنوان کرد: در حال حاضر در حوزه فرهنگی سطح یک ، دو و سه تعداد 34 سازمان های مردم نهاد، حوزه صیانت سه سازمان و درمان 9 سازمان در استان فعال است.
وی یادآور شد: یکی از افتخارات ما این است که در سطح ملی، امروز 80 درصد درمان و تولیت اعتیاد را مردم بر عهده دارند و در خراسان جنوبی نیز 87 درصد این امر توسط سمن ها مدیریت می شود.
دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از راه اندازی مجمع خیرین در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به زودی این مجمع در استان راه اندازی می شود چراکه افراد خیر یکی از گروه های بسیار تاثیرگذار در بحث مبارزه با مواد مخدر هستند.
زندی یکی از مهمترین آسیب های حوزه مبارزه با مواد مخدر را عدم مقبولیت اجتماعی افراد بهبود یافته دانست و اظهار کرد: در حوزه درمان افراد معتاد با کمک سازمان های مردم نهاد با حمایت های بی دریغ ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدام می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 12 هزار نفر تحت پوشش مراکز درمانی استان هستند، عنوان کرد: در هشت ماهه سال جاری هشت کمیته درمان برگزار و بیش از 800 نفر در مراکز اقامتی ترک اعتیاد درمان شدند.
در حال حاضر در کشور حدود چهار هزار نفر شهید و بیش از 12 هزار نفر جانباز در عرصه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است، همچنین خراسان جنوبی دارای 99 شهید و 89 نفر جانباز در این زمینه است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7557* 6054*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار-مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.