به گزارش ایرنا این شهید بزرگوار سال 1337 در خانواده ای روحانی و مذهبی در شهرستان بشرویه خراسان جنوبی دیده به جهان گشود و در سال 1361 در منطقه شوش بر اثر اصابت تیر دشمن به شهادت رسید.
با توجه به اینکه در آن زمان مقطع دبیرستان در بشرویه وجود نداشت فقط تا پایان دوره راهنمایی در این شهرستان درس خواند و برای ادامه تحصیل به مشهد رفت و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد و نیز با پشتکار توانست قرائت قرآن را نزد اساتید روحانی فرا گیرد.
در دوران انقلاب علیه رژیم پهلوی در راهپیمایی ها، پخش اعلامیه و عکس امام (ره) به همراه سایر برادران انقلابی فعالیت و به افشاگری حکومت محمدرضا پهلوی اقدام می کرد.
شهید ابوالحسنی عدالت پناه همچنین در روزهای نهم و دهم دیماه 1357 در تظاهرات خونین مشهد شرکت داشت.
پس از تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در شهرستان فردوس به عضویت این نهاد درآمد و دوره آموزشی را در سپاه مشهد مقدس سپری کرد و در بازگشت از آنجا طی حکمی به عنوان کمک انباردار با شهید هادی دادرس همکاری کرد.
با آغاز جنگ تحمیلی به مدت سه ماه در جبهه سوسنگرد به یاری رزمندگان اسلام پیوست و پس از پایان ماموریت از طرف سپاه جهت گذراندن دوره پزشک یاری به مشهد اعزام و مدت هشت ماه در جهاد دانشگاهی دوره مذکور را سپری کرد.
شهید ابوالحسنی در این دوره، همواره با منافقین درگیر و 2 مرتبه مورد سوء قصد آنها در خیابان دانشگاه مشهد و بستری در بیمارستان قائم مشهد شد.
پس از پایان دوره پزشک یاری به جبهه سومار عزیمت و مدت سه ماه در آنجا در خدمت برادران رزمنده بود، سپس دوباره به بشرویه و فردوس بازگشت و پس از یک هفته اقامت از طریق گردان بهداری سپاه رهسپار جبهه های جنوب و مدت پنج روز در بیمارستان های اندیمشک به خدمت مشغول شد.
شهید حسین ابوالحسنی عدالت پناه پس از سه مرتبه اعزام به جبهه سرانجام در عملیات فتح المبین برای آزادسازی سایت ها در روز هفتم فروردین ماه سال 1361 در سایت 5 دزفول در اثر اصابت تیرمستقیم دشمن به سمت چپ بدن در منطقه شوش به فیض شهادت نائل شد.
پیکر این شهید والامقام پس از تشییع در گلستان شهدا بشرویه به خاک سپرده شد.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.