به گزارش ایرنا امیرحسام قزلباش روز شنبه در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد افزود: از این میزان حوزه آب و کشاورزی 186 پرونده با 122 میلیارد تومان، صنایع و معادن کوچک پنج پرونده چهار میلیارد تومان، خدمات فناوری پنج مورد 22 میلیارد تومان، میراث فرهنگی و گردشگری 20 پرونده پنج میلیارد و 400 میلیون تومان، صنایع دستی فرش دستباف هفت فقره یک میلیارد و 190 میلیون تومان و سرمایه در گردش روستایی 14 پرونده چهار میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.
وی بیان کرد: در مجموع 11 طرح مصوب و آماده انعقاد قرارداد و 6 طرح نیز پرداخت شده که مجموع اعتبار آنها 90 میلیارد تومان است.
وی اعتبار مرحله دوم را 29 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مجموع اعتبار بانک کشاورزی 59 میلیارد تومان بوده که به استان ابلاغ شده و آماده پرداخت است.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر 30 فقره پرونده تقریبا 90 درصد مستندات آنها به مبلغ 21 میلیارد تومان انجام شده و از مجموع 59 میلیارد تومان به زودی این طرح ها پرداخت می شود.
وی افزود: بیشترین مشکل ما در خصوص پرداخت تسهیلات ارایه مدارک و مستندات متقاضیان است که روند کار را کندتر می کند.
قزلباش گفت: همچنین طرح های با سقف 2 میلیارد تومان توسط بانک کارشناسی می شود اما بیشتر از این رقم باید توسط شرکت های عضو کارگروه رتبه بندی مشاوره ای کشوری در سایت انجام و از آن طریق به بانک ارایه شود.
وی بیان کرد: بسیاری از این شرکت ها در استان وجود ندارد که مقداری فرایند کار را سخت تر می کند همچنین برای ارزیابی وثایق و تضامین تا سقف 2 میلیارد کارشناسان بانک انجام می دهند و بالاتر از آن توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام می شود.
وی گفت: بانک باید طی یک ماه پروژه ها را بررسی و نتیجه را اعلام کند اما خیلی از مشتری ها در این مدت نمی توانند مدارک را کامل کنند که به ناچار وقت را تا بیش از 2 یا سه ماه تمدید می کنیم.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: جهاد کشاورزی قبل از اینکه پرونده وارد کمیته فنی شود بررسی های اولیه را انجام می دهد لذا پرونده های ناقص چکش کاری شده و این اقدام بسیار مناسبی است.
وی افزود: پیشنهاد می شود قبل از اینکه پرونده وارد کمیته فنی شود بررسی های اولیه انجام شود.
وی طرح های مربوط به بخش کشاورزی را 199 پرونده عنوان کرد و گفت: از نظر مبلغی 89 درصد طرح های معرفی به بانک کشاورزی مربوط به این بخش هستند و مابقی خارج از بخش تشکیل می دهد.
قزلباش با بیان اینکه برای طرح های خارج از بخش کشاورزی محدودیت ایجاد شده است گفت: این در حالیست که در حوزه صنایع مربوط به بخش نیز تسهیلات پرداخت می شود.
وی بیان کرد: در بخش صنایع دستی و گردشگری نیز مجوزها را اخذ کرده ایم اما در طرح های معدنی محدوده شده و پاسخگویی در این زمینه سخت است.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی گفت: حدود 30 میلیارد تومان از 59 میلیارد تومان انعقاد قرارداد یا طرح مصوب شده و تا یک ماه آینده پرداخت خواهد شد.
وی با تاکید بر تشکیل کمیته بازاریابی پروژه های بزرگ اولویت دار استان افزود: باید پروژه های بالای 50 یا 100 میلیارد تومان احصا شود تا شاهد تحول بزرگی در زمینه اشتغال باشیم.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.