به گزارش ایرنا این طرح های کشاورزی در بخش های آبیاری کم فشار، انتقال آب، احداث استخر ذخیره آب، احیا و مرمت قنات و همچنین احداث کانال انتقال آب اجرا شده است.
مدیر جهاد کشاورزی بشرویه روز سه شنبه در آیین افتتاح این طرح ها گفت: با توجه به بروز خشکسالی های پی در پی و همچنین اشتغال بیشتر مردم منطقه بشرویه در حوزه کشاورزی و دامداری، توجه به این حوزه ضزوری و حیاتی است.
حسین سرچاهی، ایجاد اشتغال و خودکفایی برای فعالان بخش کشاورزی را از مهم ترین اهداف اجرای طرح های کشاورزی خواند و افزود: با اجرای این طرح ها برای 208 نفر اشتغال پایدار ایجاد می شود.
وی از اجرای پنج طرح انتقال آب در بشرویه خبر داد و گفت: این طرح ها با اعتبار چهار میلیارد و 764 میلیون ریال و به مساحت 14 هزار و 421 متر اجرا شده و در هفته دولت به مرحله بهره برداری رسیده است.
به گزارش ایرنا سرچاهی ادامه داد: همچنین سه طرح آبیاری کم فشار با اعتبار هفت میلیارد و 136 میلیون ریال به وسعت 223 هکتار اجرا شده است.
وی اجرای چهار طرح احیا و مرمت قنوات را از دیگر طرح های افتتاح شده ذکر کرد و افزود: این طرح ها به طول 606 متر اجرا و برای اجرای آن یک میلیارد و 556 میلیون ریال هزینه شده است.
مدیر جهاد کشاورزی بشرویه از بهره برداری 2 استخر ذخیره آب به حجم 950 مترمکعب و با اعتبار 230 میلیون ریال خبر داد و گفت: احداث یکصد متر کانال انتقال آب با هزینه 50 میلیون ریال نیز در قالب طرح های هفته دولت اجرا شده است.
وی با مهم خواندن اجرای طرح های لوله گذاری و انتقال آب مزارع کشاورزی تاکید کرد: با لوله گذاری مزارع علاوه بر سرعت بخشیدن به آبیاری تا حد زیادی از اتلاف آب و در نتیجه کاهش سطح سفره های آب زیرزمینی جلوگیری می شود.
شهر بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7550*3028*خبرنگار - نرگس سینایی* انتشار - رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.