محمد پیشداد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح ها در بخش دامداری از جمله زنبورداری، خرید دام و احداث یک مجموعه 30 راسی گاوداری است که با اجرای آنها برای 42 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.
وی با بیان اینکه جذب اعتبارات اشتغال پایدار روستایی به عنوان یکی از اولویت های مهم جهاد کشاورزی است با جدیت دنبال می شود، افزود: تاکنون از سوی سازمان جهاد کشاورزی کردستان 995 طرح به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند.
پیشداد تاکید کرد: این طرح ها با پیش بینی اشتغال 2 هزار و 192 نفر نیازمند یک هزار و 290 میلیارد ریال تسهیلات هستند که تلاش برای جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از اهداف اساسی جهاد کشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه این متقاضیان اکنون مراحل نهایی تکمیل پرونده خود در بانک ها را می گذرانند، یادآور شد: انتظار می رود با همکاری بانک ها در یک ماه آینده تمام اعتبارات مورد نیاز به این افراد پرداخت شود.
پیشداد از برنامه ریزی برای تشکیل میز امداد اشتغال پایدار روستایی با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی خبر داد و گفت: این میز با هدف رفع مشکلات پرداخت تسهیلات تشکیل می شود.
وی بانک های توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید را از بانک های عامل پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی اعلام کرد و افزود: انتظار داریم بانک ها در راستای تحقق اهداف این طرح و پرداخت تسهیلات سرعت عمل مناسبی داشته باشند.
وی اضافه کرد: به غیر از بانک کشاورزی، بانک های دیگری تاکنون عملکردی در پرداخت این تسهیلات نداشته اند اما 9 طرح در پست بانک به میزان هشت میلیارد و 700 میلیون ریال آماده پرداخت است.
به گزارش ایرنا، تسهیلات تصویب شده در حوزه اشتغال کردستان از محل اعتبارات سال 96 حدود 10 هزار میلیارد ریال بوده که تاکنون 50 درصد از این سهمیه به بانک ها ابلاغ شده و شورای اشتغال استان و کارگروه های شهرستانی نیز طرح هایی بیشتر از سهمیه 50 درصد را به بانک ها معرفی کرده اند.
این میزان تسهیلات در سه حوزه منسجم شامل 6 هزار و 420 میلیارد ریال برای اشتغال فراگیر، 2 هزار و 600 میلیارد ریال برای اشتغال پایدار روستایی و 335 میلیارد ریال برای مشاغل خانگی است.
حدود 45 درصد از 2 هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات مصوب اشتغال پایدار روستایی به فعالیت های کشاروزی تخصیص یافته است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.