به گزارش ایرنا وحید ضیائیان احمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران پیش بینی کرد که با توزیع این تعداد بچه ماهی 40 تن ماهی در شهرستان درمیان برداشت شود.
وی افزود: سال گذشته 11 هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی شهرستان رها سازی و 48 تن ماهی تولید شد.
وی عنوان کرد: توزیع بچه ماهیان یارانه ‌ای است و کشاورزان و پرورش ‌دهندگان می توانند به صورت آزاد نسبت به تهیه آن اقدام و در منابع آبی تحت مالکیت خود رها سازی کنند.
مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: با خرید آزاد بچه ماهی توسط کشاورزان پیش بینی می شود امسال 120 تن ماهی تولید شود.
وی اظهار کرد: دوره ها و کارگاه های مختلف آموزشی تولید، پرورش و بهداشت آبزیان به منظور آشنایی هرچه بیشتر آبزی پروران با رشد، تکثیر ماهی و بیماری های شایع بین ماهی ها سالانه برگزار می شود و بچه ماهی رهاسازی شده در استخرهای پرورش ماهی در صورتی که درست تغذیه شوند، مهرماه امسال قابل صید خواهد بود.
ضیائیان احمدی افزود: پرورش ماهی در استخرهای چند منظوره کشاورزی موجب می شود آب خروجی از استخر غنی و املاح مورد نیاز گیاه را به صورت محلول از طریق آوندها به گیاه برساند.
وی تصریح کرد: پرورش ماهی در کنار کار کشاورزی به صرفه است و می تواند زمینه اشتغال تعدادی از افراد جویای کار را فراهم کند.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.