به گزارش ایرنا محمدعلی جاوید روز شنبه در نشست عمومی شورای اسلامی شهر بیرجند افزود: از آنجا که بیش از 50 درصد آب فضاهای سبز از انشعابات شهری تامین می شود و امسال برای جداسازی این آب 100 درصد تامین اعتبار در نظر گرفته ایم.
وی از جداسازی آب فضای سبز منطقه 2 شهری تا پایان امسال خبر داد و گفت: برای منطقه یک نیز در صورتی که چاه به اندازه کافی داشته باشیم اشتراک آب شهری را قطع می کنیم.
شهردار بیرجند با تاکید بر استفاده از آبیاری قطره ای برای فضای سبز بیان کرد: با توجه به کمبود آب، اصلاح سامانه های آبیاری در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: به منظور اصلاح سامانه آبیاری فضای سبز به دنبال استفاده از فاضلاب شهری هستیم که در همین زمینه سرمایه گذار بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی کرده است تا در طرح 20 ساله، روزانه هشت میلیون لیتر آب تحویل شهرداری دهد.
جاوید خواستار فراهم شدن زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح شد و گفت: در صورتی که آب مورد نیاز فراهم شود می توان فضاهای سبز شهری را در مرکز استان گسترش داد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 10 میلیون لیتر پساب آب مستعد برای فضای سبز در بیرجند هدر می‌رود که برای استفاده بهینه از این آب وظیفه سنگینی بر عهده داریم.
به گزارش ایرنا در این نشست مقرر شد درخواست شهرداری مبنی بر استفاده از فاضلاب شهری برای آبیاری فضای سبز در کمیته تخصصی متشکل از نمایندگان شرکت آب و فاضلاب، شهرداری و سایر دستگاه های مربوط مورد بررسی قرار گیرد.
همچنین مصوب شد شاغلان مشمول عوارض شهرداری که تا پایان سال 96 عوارض خود را پرداخت نکرده اند، چنانچه طی یک ماه نسبت به پرداخت آن اقدام کنند ضمن معافیت از جریمه، بابت اصل عوارض نیز 20 درصد تخفیف برخوردار شوند.
ع.ب*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.