به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز دوشنبه در این جشنواره گفت: استراتژی هیات رئیسه دانشگاه این است که با ارتقای سلامت در منطقه از طریق بالابردن سطح آموزش و پژوهش، علوم پزشکی بیرجند دانشگاه برتر شرق کشور شود.
کاظم قائمی افزود: اکنون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دارای 9 دانشکده، 259 نفر عضو هیات‌ علمی و سه هزار و 511 دانشجو است.
وی با بیان اینکه از مجموع اعضای هیات علمی، 10 نفر استاد تمام، 44 نفر دانشیار، 130 نفر استادیار و مابقی مربی هستند گفت: از سال 92 تا کنون تعداد استادان دانشگاه از یک نفر به 9 نفر، دانشیاران از 16 نفر به 44 نفر، استادیاران از 81 به 130 نفر و مربیان از 47 نفر به 76 نفر افزایش‌ یافته است.
وی یادآور شد: دانشجویان دانشگاه نیز از سال های 92 تا 96 در رشته پزشکی و دندانپزشکی از 608 به 979 نفر، در مقطع ارشد از 66 به 183 نفر و در مقطع PHD از 2 به 20 نفر رسیده است.
وی با اشاره به صدور مجوز دانشکده داروسازی در سال 94 اظهار کرد: امیدواریم این دانشکده امسال برای اولین بار بتواند دانشجو جذب کند.
قائمی با تاکید بر اینکه رتبه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در قبولی آزمون دستیاری از 16 به رتبه دوم کشوری در سه سال اخیر رسیده است گفت: راه‌ اندازی سلامتکده طب سنتی شرق در محل امامزادگان باقریه(ع)، کلینیک تخصصی پزشک خانواده و ساخت مجتمع فرهنگی رفاهی سلامت از دیگر اقدامات و تلاش‌های دانشگاه در چهار سال اخیر بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بازسازی و بهبود فضای اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند، اتمام ساخت و بهره‌برداری از بیمارستان رازی و برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی اولین دوره دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه را از دیگر اقدامات این دانشگاه در سالهای اخیر برشمرد.
قائمی با بیان اینکه ساخت بیمارستان رادیوتراپی ایران ‌مهر با کمک خیرین یک اقدام مهم در راستای افزایش خدمات درمانی به مردم این استان بود، افزود: تاکنون در این مرکز 430 مورد رادیوتراپی و 4 هزار مورد شیمی‌ درمانی صورت گرفته است.
وی در این جشنواره ضمن معرفی خراسان جنوبی از پروفسور گنجی، شکوهی، بلالی‌مود، معتمدنژاد و دیگر بزرگان به عنوان مهم‌ترین چهره‌های سرشناس علمی و افتخارات این استان یاد کرد.
قائمی با اشاره به خدمات دکتر غضنفر فروزانفر، اولین رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: بعد از وی نیز پزشکانی همچون شکیبی ، هاشمزهی و کریمی ریاست این دانشگاه را عهده‌دار بوده ‌اند.

** 47 طرح تحقیقاتی پژوهش در آموزش تصویب شد
دبیر یازدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری و مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: تصویب 47 طرح تحقیقاتی پژوهش در آموزش طی سه سال اخیر و چاپ 20 مقاله پژوهشی برگرفته از طرح ‌های پژوهش در آموزش از جمله فعالیت‌های این مرکز است.
محمود گنجی فرد با اشاره به تشکیل کمیته‌ های علمی، اجرایی، تخصصی و کارگاه‌های فرایند نویسی برای برگزاری جشنواره شهید مطهری بیان کرد: امسال 56 مقاله به دبیرخانه همایش کشوری پژوهش در آموزش ارسال شد که نشان از متفاوت بودن شور و اشتیاق شرکت کنندگان بود.
وی افزود: همچنین در راستای جشنواره، 36 فرایند آموزشی دریافت شد که 6 فرایند برتر دانشگاهی، 3 فرایند برتر کلان منطقه‌ ای و یک فرایند کشوری بود.
گنجی فر در خصوص فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: این مرکز در واحدهای توانمندسازی، المپیاد و استعدادهای درخشان، مرکز یادگیری الکترونیک، کمیته کتاب و مجله و پژوهش در آموزش و دانش‌ پژوهشی فعالیت‌های متعددی داشته است.
در این جشنواره 25 نفر از استادان ارتقا یافته، بازنشسته، استادان اخلاق و صاحبان فرایند برتر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تجلیل شدند.
ع.ب* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.