به گزارش ایرنا، اورنگ ایلامی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از حامیان سلامت کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: میزان اعتبار هزینه شده و یا تخصیص یافته برای این تعداد طرح بهداشتی در استان افزون بر 300 میلیارد ریال است.
وی گفت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی حدود 70درصد و استانداری و دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز به ترتیب 20 و 10 درصد تامین این میزان اعتبار را تعهد کرده بودند.
ایلامی تصریح کرد: از این تعداد11 مورد خانه بهدشت، 2 مرکز جامع سلامت، 10مرکز جامع سلامت روستایی، چهار مورد خانه پزشک، بهسازی 2 مورد مرکز ستادی و 23 مورد نیز پایگاه سلامت بهداشتی بوده است.
سال 93 نیز حدود 70 خانه بهداشت روستایی از محل اجرای طرح تحول سلامت در مناطق محروم این استان به بهره برداری رسید.
میزان اعتبار هزینه شده و تجهیز این 70 باب خانه بهداشت روستایی در استان افزون بر 75 میلیارد ریال بوده است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 700 هزار نفر دارای هشت شهرستان، 17 بخش و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است.
وی تصریح کرد: 20 طرح از این تعداد در طول هفته سلامت و در مناطق مختلف استان مورد بهره برداری قرار گرفت و مابقی نیز در آینده ای نزدیک افتتاح خواهند شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: با بهره برداری از بیمارستان های در حال اجرا در شهرهای مختلف استان تعداد تخت های بیمارستانی و دولتی این استان از 850 تخت تا پایان سال جاری به بیش از یک هزار و 500 تخت خواهد رسید.
وی ابراز داشت: بیمارستان های در دست اجرا شامل بیمارستان های 32 تختخوابی باشت، نرگسی گچساران، 32 تختخوابی چرام و 296 تختخوابی یاسوج با پیشفرت فیزیکی بالای 95 درصد ظرف 6 ماه آینده به اتمام خواهند رسید.
عملیات اجرایی بیمارستان 296 تختخوابی یاسوج /شهید دکتر جلیل/از سال 85 آغاز شد و پس از 12 سال این طرح هم اینک با پیشرفت فیزیکی بالای 96درصد آماده بهره برداری است.
ایلامی با بیان اینکه افزون بر 400میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات و امکانات پزشکی و درمانی این بیمارستان هزینه شده است، گفت: فاز نخست ساختمان فیزیکی این طرح با توجه به اعلام وزارت راه و شهرسازی در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه متولی ساخت فضای فیزیکی این طرح بزرگ بهداشتی و درمانی وزارت راه و شهرسازی است، گفت: این بیمارستان در هشت طبقه ساخته شده و تاکنون رقمی افزون بر 600 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: این بیمارستان از مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری در سال 85 بوده که در زمینی به مساحت سه هکتار و بازیربنای 25 هزار مترمربع در حال ساخت است.
وی ابراز داشت: امکانات تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان شامل رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه،CCU و ICU پیش بینی شده است.
وی گفت: بیمارستان های 32 تختخوابی باشت و نرگسی گچساران نیز با پیشرفت 100 درصدی آماده نصب و راه اندازی تجهیزات پزشکی و بیمارستانی هستند.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بیمارستان های 32تختخوابی در شهرهای سی سخت و پاتاوه نیز گفت: با رایزنی های انجام شده برای هر کدام از این بیمارستان ها در سال جاری مبلغ 31 میلیارد ریال از طریق وزرات بهداشت تخصیص یافت.
در این آیین همچنین شماری از حامیان، مروجان و فعالان عرصه سلامت کهگیلویه وبویراحمد تجلیل شدند.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.