به گزارش ایرنا اکبر غمخوار روز شنبه در آیین افتتاح فاز دوم مزرعه پرورش شترمرغ بنیاد تعاون در زندان بیرجند افزود: بنیاد تعاون زندانیان در کشور سه رسالت عمده بر عهده دارد که از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی کند.
وی یکی از رسالت های مهم این بنیاد را توانمندسازی زندانیان با حرفه آموزی به آنها دانست و بیان کرد: حرفه آموزشی در زندان ها به صورت استاد شاگردی انجام می شود.
وی اظهار کرد: هدف بنیاد تعاون زندانیان حرفه آموزی، توانمندسازی و کمک به خانواده های زندانیان است و در زندان 2 نقش تنبیهی و تادیبی دنبال می شود.
وی عنوان کرد: با تلاش هایی که در طول سال های گذشته انجام شد حرفه آموزی در زندان ها انجام و این آموزش ها سبب تغییراتی در رفتار و کردار زندانیان شده است.
وی یادآور شد: کسانی که در زندان مشغول کار می شوند عده ای جرم و جنایتی مرتکب می شوند که باید تادیب و تنبیه در ارتباط با آنها انجام شود تا درس عبرتی برای جامعه شود.
رئیس هیات مدیره بنیاد تعاون زندانیان کشور افزود: در قبال اشتغال های ایجاد شده برای زندانیان حقوق و مزایا در اختیار آنها قرار می گیرد از مجموع حقوق دریافتی 50 درصد به خانواده و 50 درصد به فرد زندانی پرداخت می شود.
غمخوار ایجاد رفاه برای زندانیان را یکی از کارهای اساسی بنیاد تعاون دانست و گفت: با ایجاد اشتغال توسط بنیاد تعاون برای زندانیان سراسر کشور امید است شاهد حل معضلات و آسیب های اجتماعی باشیم.
وی یادآور شد: در مجموعه های تولیدی زندان های کشور کالاهای متفاوتی تولید می شود که با ثبت برند حامی بسیاری از محصولات به خارج کشور صادر می شود.
وی پرورش شترمرغ را یکی از ظرفیت های خراسان جنوبی دانست و افزود: شتر مرغ تنها حیوانی است که از کل محصولات آن می توان استفاده کرد لذا در زندان بیرجند واحد تولیدی پرورش شتر مرغ راه اندازی شد.
وی یکی دیگر از مزیت های این استان را معدن دانست و گفت: آمادگی داریم در این زمینه نیز با معرفی فرصت های سرمایه گذاری به ما فعالیت های سرمایه گذاری انجام دهیم.
وی با تاکید بر اینکه احیای انسان ها از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: بسیاری از زندانیان ناخواسته وارد زندان شده اند، مددجو و زندانی محصول قوه قضاییه نیست بلکه نتیجه تصمیمات اشتباه برخی دستگاه های اجرایی است.
وی اظهار امیدواری کرد، با همکاری مدیران استان و شهرستان روز به روز شاهد اشتغال بیشتر مددجویان و زندانیان باشیم.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.