به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی احمد محبی در این پیام افزود: وجود و فعالیت مطبوعات سالم و قلم های متعهد بزرگترین کمک به بشریت است.
وی اظهار کرد: مطبوعات چارچوبی است که در آن افکار و عقاید گوناگون جامعه با هم تلاقی می کنند و از این برخوردها، اندیشه های تازه‌ای شکل می‌گیرد، راه حل های جدیدی برای حل مسایل پدید می آید و انگیزه‌های تازه برای حرکت و آفرینندگی و مشارکت بر می انگیزد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: جریان زنده اطلاعات با تکیه بر صداقت، صراحت و شجاعت خبرنگار در شریان های حیاتی جامعه به گردش در می آید و شناخت و آگاهی اهل زمان را افزون تر می کند.رسالت عرفی و اخلاقی مطبوعات ایجاب می کند تا حقایق را آن گونه که هست مطرح کنند. و هیچ گاه با کتمان حقیقت، صورت مسأله را تغییر ندهند، مطبوعات باید زبان گویای مردم و زنگ بیداری مسؤلان باشند.
وی ادامه داد: مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی و رسانه سالم می‌تواند با درنظر گرفتن اصل اعتماد و راستگویی و دوری از ایجاد فضای تشنج در جامعه و قبول مسئولیت‌پذیری در قبال آحاد جامعه و شناسایی و برآوردن نیازهای معقول و منطقی مخاطبان نقش موثری در اطلاع رسانی و حفظ و تقویت فرهنگ موجود و قابل قبول جامعه و همینطور بالابردن آگاهی و پیشبرد جامعه رو به سوی پیشرفت داشته باشد.
محبی در پیام خود بیان کرد: ١٣ اردیبهشت ماه روز جهانی مطبوعات را به اصحاب رسانه و مطبوعات استان آنان که به حرفه خبر عشق می ورزند، سری پر شور و وجدانی بیدار دارند. آنان که با دانش و آگاهی و توانایی در کار، اطلاع رسانی درست این حرفه را ممکن می‌سازند و آزادگی، آزادی و وارستگی را بهترین خصلت کاری خود می‌دانند، با غم مردم، غمین و با شادی آن ها شاد می‌شوند و در نگاه و قلمشان، جز حل مشکلات اجتماع را نمی‌جویند و همه آنان که با حرفه روزنامه نگاری زندگی می‌کنند، تبریک می گویم.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.