به گزارش ایرنا احمد محبی روز چهارشنبه در دیدار کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان افزود: تدوین سند یادشده، حوزه فرهنگ استان را از روزمرگی خارج کرد و در بسیاری از حوزه ها آسیب شناسی انجام شده و وضعیت خود را ارزیابی کردیم.
وی اظهار کرد: در خصوص سیاست گذاری کلان فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی اتفاق خوبی رخ داده و کارگروه های مختلفی در حوزه فرهنگ تشکیل شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در خصوص هم افزایی دستگاه های فرهنگی استان به ویژه نهاد کتابخانه های عمومی، اداره کل اوقاف و امور خیریه و خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان جنوبی ارتباط و هماهنگی خوبی حاکم است و جلسات خوبی برگزار شده تا از اقدامات جزیره ای پرهیز شود.
وی افزود: آزمون بزرگ قرآنی در اسفند ماه سال 1396 با هماهنگی ادارات کل اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیرجند برگزار و این استان به عنوان استان برتر در سراسر کشور به لحاظ افراد شرکت کننده در آزمون و برنامه ریزی برگزیده شد.
محبی اظهار کرد: امسال بنا داریم برنامه شب شعر با روحانیت را برگزار کنیم و امیدواریم این برنامه در زمان مقرر انجام شود.
وی از فعالیت 614 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان خبر داد و گفت: 233 کانون به شکل کانون شهری و 381 کانون فرهنگی و هنری روستایی فعال هستند و با همزیستی مومنانه ای که در مساجد استان روی داده، شاهد گسترش سبک زندگی ایرانی هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: به بهانه حمایت از کالای ایرانی موضوع کسب و کار در جوار مساجد پیش بینی شده که ظرفیت خوبی است.
وی برپایی نمایگشاه عفاف و حجاب، افزایش مهارت های زندگی و برگزاری مسابقات قرآنی مدها متان را از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال جاری اعلام کرد.
محبی گفت: بی برنامگی در حوزه مهدهای کودک وجود دارد که امیدواریم در پیوند مهدهای کودک با کانون های مساجد موفق باشیم.
وی ادامه داد: بزرگ ترین رویداد فرهنگی سال 1397، برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی است و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می دانند با تمام توان از این کنگره حمایت کنند.
وی گفت: هنرمندان استان در عرصه های مختلف سهم خود را در مقوله ایثار و شهادت ایفا کرده اند و در این حوزه کمک خوبی به کنگره 2 هزار شهید داشتند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.