به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی این موسسه با مجوز رسمی از سامانه جامع رسانه های کشور و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل خانه مطبوعات استان آغاز به کار کرد.
احمد محبی در مراسم گشایش موسسه مطبوعاتی امروز خراسان جنوبی و دیدار با مدیرمسئول و کارکنان این روزنامه با عرض خداقوت و خسته نباشید به دست اندرکاران این مجموعه گفت: روزنامه امروز خراسان جنوبی طی این چند ساله توانست جایگاه ویژه ای را در سطح مردم و مسئولین پیدا کند و با کیفیت در تولید خبر و گزارش یکی از رسانه های تاثیر گذار در استان باشد.
وی ضمن تبریک مقام چهارم روزنامه امروز خراسان جنوبی در جشنواره درست نویسی در سطح نشریات استانی کشور تصریح کرد: رعایت امانت در انتقال اخبار و اطلاعات امری مهم و ضروری است و روزنامه امروز خراسان جنوبی هم به این دلیل که در چارچوب نظام پیش می رود و به جریان های حاشیه ای و سیاسی وابستگی ندارد مورد تائید مسئولان و مردم استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید به اینکه رسانه ها باید حقایق را به مردم انتقال دهند افزود: این مهم در روزنامه امروز خراسان جنوبی به خوبی رعایت می شود و نحوه گزینش و نگارش اخبار و اطلاعات نشان از حضور افراد متخصص در آن است که این خصوصیات باعث شده تا این روزنامه، روزنامه ای اخلاق مدار و حرفه ای باشد.
وی همچنین خانه مطبوعات استان را ملجأ و پناهگاه رسانه ها برشمرد و تاکید کرد: رسانه ها انتظار دارند ارتباط این مجموعه با آنها بیشتر شود که امیدواریم با انتخاب هیأت مدیره توانمند و مدیرعامل پرتلاش این مجموعه این تعاملات و ارتباطات افزایش پیدا کند و رسانه‌ها و خانه مطبوعات با همراهی، همدلی و هم زبانی بتوانند اتفاقات خوبی رقم بزنند تا دیگران به خانه مطبوعات ما غبطه بخورند.
وی گفت: گاهی برخی اتفاقات در قبل اتفاق افتاده اما هر کسی به نوع خود زخمت کشیده و خانه مطبوعات باید از دولتی شدن پرهیز کند و شاکله خانه مطبوعات استان باید در نظر داشته باشد شعارشان در دوره جدید هوای تازه باشد، یعنی تمام کدورت های گذشته را کنار بگذارند تا اتفاقات جدیدی رخ دهد.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه خانه مطبوعات خراسان جنوبی نیاز به کمک اعضا دارد افزود: در دوره جدید کاری خانه مطبوعات خراسان جنوبی نیاز به همدلی و همگرایی داریم و همواره تاکید بر حفظ حرمت و شأن خبرنگاران است.
محمد قربانی تصریح کرد: مهم‌ترین‌ها را باید اصل قرار داد، هرچند همواره نقدها هم وارد است و ما در مجموعه خانه مطبوعات پذیرای انتقادات و پیشنهادات خبرنگاران هستیم.
مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی نیز گفت: همدلی و همراهی خبرنگاران برای پیشبرد اهداف خانه مطبوعات از اهمیت زیادی برخوردار است.
سمانه سالاری خاطرنشان کرد: در این مدت کمبودها، درخواست‌ها و چالش‌ها را بررسی کردیم، از انتقادات و پیشنهادات خبرنگاران در خانه مطبوعات استفاده می‌کنیم و خدمات انجام شده برای اعضا را از طریق کانال و سایت به اطلاع همه می‌رسانیم.
مدیرمسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی هم با اشاره به برخی مشکلات نشریات استان از مدیرعامل خانه مطبوعات استان خواست مسائل و مشکلات رسانه ها را در استان و تهران پیگیری کند.
محمود حیدری افزود: به رغم تمامی مشکلات موجود، وضعیت رسانه های استان به لحاظ کمی و کیفی وضعیت قابل قبولی است و ما همچون گذشته و بهتر از قبل آمادگی داریم در مباحث فرهنگی تعامل و همکاری لازم را با مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان داشته باشیم.
علاوه بر امروز خراسان جنوبی، روزنامه های خراسان جنوبی، آوای خراسان جنوبی و زعفران نیز در این استان چاپ و منتشر می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
تنظیم و انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.