به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدمهدی مروج الشریعه روز پنجشنبه در دیدار صمیمی با پرسنل و کارکنان استانداری، شان همه کارگزاران نظام در رده های مختلف را فقط خدمت به مردم دانست و تصریح کرد: همه کارکنان در رده های مختلف کارشناسی و مدیریتی باید تنها و تنها به ارائه خدمت به مردم اندیشیده و همه امکانات و ظرفیت های در اختیار را برای این خدمت رسانی استفاده نمایند.
وی به خدمات و اقدامات دولت تدبیر و امید طی سال های گذشته اشاره کرد و گفت: دولت در سال های قبل موفق شده تا با ارائه تسهیلات با نرخ های متفاوت در حوزه های مختلف از جمله اشتغال، اقدامات زیرساختی بسیار مناسبی را صورت دهد.
مقام عالی دولت در استان، تمرکزگرایی را مهمترین مشکل نظام اداری و مدیریتی دانست و تصریح کرد: با توجه به تغییراتی که در سطوح مختلف اجتماعی اتفاق افتاده تمرکززدایی، واگذاری و تفویض برخی اختیارات به استانداران و مدیران استانی و مناطق می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات در حوزه های اداری باشد.
وی با بیان اینکه حدود 40 مورد از اختیارات وزرا به استانداران و مدیران مناطق تفویض شده است افزود: این میزان ممکن است به تسهیل امور کمک کند اما برای ارائه خدمت مطلوب کافی نیست که امیدواریم بیشتر نیز بشود.
مروج الشریعه با تاکید بر اینکه نظام اداری ما نیازمند تغییر و تحولاتی بنیادین و اساسی است گفت: مدیران باید خود را با تغییراتی که در حوزه های مطالبه گری مردم در حال وقوع است تطبیق دهند در غیر این صورت از صحنه مدیریت و خدمت رسانی حذف خواهند شد.
وی با بیان اینکه خواسته ها و نیازمندی های مردم تغییر کرده است گفت: تسهیل و تسریع در پاسخگویی به مردم به عنوان یک اصل اساسی در نظام اداری باید ویژه مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: مردم و افکار عمومی عملکرد همه را به داوری خواهند نشست از این رو لازم است با توجه به تغییر نوع مطالبه گری، نوع عملکردها و روش های ارائه خدمت به آنان نیز از سوی مدیران، مسئولان و دست اندرکاران تغییر کند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شرط بقای مسئولیت مسئولان رضایت مردم و مراجعان است گفت: مسئولان باید از هر روشی که ممکن است برای جلب رضایت عمومی و ارائه بهترین خدمات به آنان استفاده نمایند در غیر این صورت عمر مدیریتی آنان خیلی زود به پایان خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه شرایط و ویژگی های حکمروایی مطلوب و مناسب در متون دینی و مذهبی ما از جمله نهج البلاغه به خوبی و روشنی تبیین شده است افزود: این گنجینه های ارزشمند مدیریتی بیشتر از اینکه مورد استفاده ما قرار گیرد از سوی غربی ها و سایر کشورهایی که ممکن است از حیث اعتقادی با ما ارتباطی نداشته باشند مورد استفاده قرار می گیرد و نتیجه آن را نیز می گیرند.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.