به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت نوزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در مسجد امام حسین (ع) بیرجند افزود: اگر حمایت شهدا نبود، وضعیت دیگری داشتیم.
وی گفت: به فرموده قرآن کریم برخورداری از حیات مرزوق از ویژگی های شهیدان است و کسانی که سرمایه حیات خود را در طبق اخلاص گذاشته و به عنوان هدیه ناقابل تقدیم خداوند کردند، همواره نزد خداوند روزی می خورند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید پاسدار مرتضی بصیری پور نخستین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی که دیروز در بیرجند تشییع شد گفت: شان و منزلت شهیدان به قدری بالاست که به گفته قرآن «عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ » هستند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان افزود: کمتر انسانی بین دیگر انسان ها به این مقام می رسند و مرزوق خداوند می شوند و برای رسیدن به این ضیافت و افتخار سرمایه شهادت را می طلبد.
وی اظهار کرد: شادی از آنچه خداوند نصیبشان کرده، از دیگر ویژگی شهیدان است، چون این شادی دائمی بوده و همیشه برای شهدا جاودان است.
آیت الله سلیمانی گفت: خدا و فرشتگان، بهشتی بودن را بر کسی که در راه حق شهید شده است، بشارت می دهند.
وی اضافه کرد: رابطه بین جسم و روح به شکل خصمانه و صمیمانه است و اگر جسم در مسیر تمناهای روح و فطرت عالیه و کمال گرایانه تسلیم باشد، رابطه صمیمانه می شود.
وی گفت: اگر جسم در مسیر شهوت گرایی حرکت کرد، روح آزرده و پژمرده می شود و این رابطه خصمانه است چون روح از جسم آزرده می شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شهید هیچ گاه نمی میرد و به این دلیل به او شهید می گوییم چون همیشه شاهد و ناظر است.
وی افزود: عزالدین ابن اثیر شهید را شاهد رحمت الهی عنوان می کند، چون فرشتگان در مراسم تشییع به بالای سر او آمده و شاهد هستند، پیامبر اسلام (ص) در تشییع جنازه یکی از شهدا با انگشت پا راه می رفت چون تعداد زیادی از فرشتگان به تشییع او آمده بودند که جای گذاشتن پای ایشان روی زمین نبود.
آیت الله سلیمانی گفت: ما از قافله شهدا عقب ماندیم و شهید صیاد شیرازی به دست منافقان کوردل به شهادت رسید و آرزوی خود را به دست آورد.
وی اضافه کرد: تا امروز عنایت امام زمان (عج) نظام مقدس جمهوری اسلامی را یاری کرده است و تا ابد هم یاری می کند.
وی گفت: بعضی گفتند بعد از فتح خرمشهر جنگ غلط بود ولی امام خمینی (ره) فرمودند از هیچ لحظه دفاع مقدس پشیمان نیستیم و امروز نظامی داریم که دنیا در برابر قدرت آن به جزع و ناله درآمده و این واقعیت غیرقابل انکار است.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.