حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن بهار طبیعت و یادآور تجلی قدرت الهی در زنده کردن و روح بخشیدن حیات، اظهار کرد: نوروز 97 با شور و نشاط از راه می رسد و همگان را به کار و تلاش برای آبادانی مادی و معنوی فرا می خواند.
وی تصریح کرد: بی شک عمل به دستورات اسلام و پیروی از آرمان های امام خمینی(ره) و شهدای والا مقام و تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار 'حمایت از کالای ایرانی' ما را در پیمودن این راه پر افتخار یاری می کند.
وی تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی زمانی که دیدند از راه نظامی توان مقابله با این کشور را ندارند، راه تحریم اقتصادی را به صورت جدی تری در دستور کار قرار دادند تا ملت ایران را تسلیم خود کنند.
امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با درایت و هوشمندی فراوان این ترفند دشمن را شناسایی کردند، گفت: مقام معظم رهبری چند سالی است که تلاش اقتصادی درون زا و متکی برتوان داخلی را مورد تاکید قرار دادند و رنگ و بوی شعار های این سال ها غالبا اقتصادی و از نوع اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت که حمایت از کالای ایرانی یعنی راه افتادن کارخانه ها و فعال شدن کارگران ایرانی که نتیجه اش تولید و اشتغال پایدار است.
وی ادامه داد: اگر ایرانی ها مشغول کار باشند و نرخ بیکاری کم شود، در نتیجه معضلات اجتماعی دیگر هم کاهش پیدا خواهد کرد.
حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی با بیان اینکه کار مفید و پر ثمر، امید به زندگی را در پی خواهد داشت، بیان کرد: تولید ناخالص ملی با کار مفید افزایش می یابد و ارزش پول بالا رفته و صادرات بر واردات غلبه پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: تولید با کیفیت هم نیاز داخل کشور را تامین می کند و هم خود باوری را در بین ایرانی ها افزایش می دهد؛ شعار ما میتوانیم دوباره زنده شده و این گفتمان، جوانان ایرانی را در جهان سربلند خواهد کرد.
امام جمعه دماوند گفت: اگر از کار و کارگر ایرانی حمایت شود، طلاق و آسیب های اجتماعی کم می شود؛ ازدواج زیاد می شود، نرخ فرزند آوری بالا رفته و قدرت انسانی کشور دو چندان می شود.
وی خاطرنشان کرد: حقیقت آن است که در طول سال های اخیر به دستور رهبر انقلاب در مورد عمل به شعارهای سال به خوبی عمل نشده است و هم اکنون تکرار مساله اقتصاد توسط رهبری چند نکته دارد؛ که نخستین نکته آن این است که دشمن برای تضعیف ما از این راه وارد شده و دست بردار نیست.
وی ادامه داد: دومین نکته آن عمل نکردن درست به فرمایشات معظم له است، چون هنوز ضعف های اقتصادی زیادی داریم که بر دوست و دشمن هویداست.
وی اصلاح و پیشرفت در امور اقتصادی را در گام نخست وظیفه دولت دانست و گفت: اگر دولت ها به درست سیاست گذاری می کردند، نیاز به تکرار دوباره شعار نبود بنابراین امیدواریم امسال دولت و ملت در کنار هم به شعار مهم سال عمل و دغدغه رهبری معظم را بر طرف کنند.
وی بیان کرد: امروز بازاریان ما از رکود اقتصادی رنج می برند و مالیات های سنگین آنان را آزار می دهد که اگر از سرمایه گزاران اقتصادی حمایت شود، کار و کارگر ایرانی هم رشد کرده و در نتیجه تولید ایرانی رونق می یابد.
حجت الاسلام فتاح دماوندی گفت که وحدت دولت و مردم در زمینه عمل به شعار سال نوید پیروزی های بیشتر برای ایران عزیز را در پی خواهد داشت.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از 2 بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.