به گزارش ایرنا مهدی صادقی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت سه هزار و 530 مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان فردوس در قالب گشت های مشترک یا بازرسی های نوبه ای انجام شد.
وی گفت: در بازرسی ها و گشت های مشترک، دستگاه ها مختلف از جمله فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در سطح شهرستان همکاری داشتند.
صادقی ادامه داد: در این بازه زمانی، 62 مورد گشت مشترک با همکاری و حضور سایر دستگاه های متولی در سطح شهرستان صورت گرفته است.
وی موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه را با اهمیت دانست و اظهار کرد: سال گذشته 820 مورد بازرسی در حوزه قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه از واحدهای صنفی انجام شد که منجر به تشکیل پنج پرونده با ارزش ریالی 79 میلیون ریال شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس یادآور شد: در این راستا سال گذشته 245 قلم کالای آرایشی و بهداشتی و چهار هزار و 840 نخ سیگار از سطح عرضه کشف و جمع آوری شده است.
صادقی بیان کرد: در مدت یاد شده، 98 گزارش از طریق سامانه 124 و یا کتبی و حضوری توسط واحد بازرسی و نظارت این اداره دریافت شد که تمامی این موارد بررسی و احقاق حقوق شاکیان انجام شده است.
وی از صدور 221 فقره پروانه کسب صنفی در این شهرستان در سال 96 خبر داد و افزود: از این تعداد، 58 فقره پروانه تولیدی، 25 فقره خدمات فنی، 102 فقره توزیعی، 14 فقره پروانه کسب ایثارگری برای خانواده شهدا و ایثارگران و 22 فقره خدماتی بوده است.
وی عنوان کرد: همچنین سال گذشته 210 واحد صنفی فاقد پروانه کسب در این شهرستان شناسایی شد که اطلاعات آنها در سامانه بازرسی و نظارت اصناف به ثبت رسیده است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.