جواد خامسان روز پنجشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با هدف پیشگیری و کاهش حوادث ترافیکی در راستای اجرای هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از 28 اسفند ماه سال گذشته تا 14 فروردین ماه سال جاری در 24 محل پر تردد استان پست هایی با همکاری جوانان هلال احمر برای ارائه خدمات به مسافران بر پا شد.
وی با بیان اینکه در مدت اجرای طرح یاد شده بطور متوسط هر روز 49 نفر در قالب 24 تیم در پست ها به ارائه خدمات پرداختند، گفت: 3 هزار و 895 نفر در ایستگاه ‌های سلامت، سه هزار و 554 خردسال در فضای دوستدار کودک و 800 مسافر برای اقامه نماز از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.
وی با اشاره به طرح نوروزی امداد و نجات از 25 اسفند ماه 96 تا تا 15 فروردین امسال افزود: در مدت اجرای طرح، امدادگران این جمعیت با پوشش 141 حادثه به 538 نفر آسیب دیده امداد رسانی کردند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی یادآور شد: شمار آسیب دیدگان این حوادث نسبت به مدت مشابه پارسال 44 درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: خدمات ارائه شده به آسیب دیدگان، 71 نفر انتقال به مرکز درمانی، 29 نفر درمان سرپایی و 104نفر اسکان اضطرای بوده و همچنین برای 15 مورد حادثه، عملیات رهاسازی انجام شده است.
خامسان با اشاره به اینکه 507 نفر در قالب 184 تیم عملیاتی برای امداد رسانی به محل حوادث اعزام شدند، گفت: در ایام نوروز امسال 84 مورد سانحه ترافیکی، پنج مورد حادثه کوهستان، هشت مورد حادثه شهری، 22مورد خدمات حضوری، 20 مورد حادثه مربوط به سیل و آبگرفتگی و 2 مورد توفان و مناسبتی در سامانه مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ثبت شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کاهش خطای انسانی در سوانح ترافیکی مستلزم فرهنگ سازی است، گفت: علاوه بر توزیع 37هزار و 593 بسته فرهنگی از قبیل بروشور، ویژه نامه و غیره بین مسافران، کمپین ملی « نه به تصادفات» راه اندازی شد که بیش از 2 هزار و 853 نفر با امضای میثاق نامه به این کمپین پیوستند.
وی افزود: با نگاه احترام به طبیعت و فرهنگ سازی، در روز 13 فروردین در شهرستان های استان، اعضای جوانان هلال احمر بین گردشگران به توزیع کیسه زباله و همچنین به پاکسازی برخی از مناطق گردشگری از زباله های رها شده، پرداختند.
6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.