به گزارش ایرنا جواد مرادی روز یکشنبه در نشست کارگروه امداد و نجات شهرستان درمیان با محوریت طرح ملی خادم افزود: در فاز نخست این طرح، 14 نفر از داوطلبان خادم به همراه چهار نفر از تسهیل گران در مدت هفت ماه همکاری دارند و تا پایان سال 1400 باید تمامی خانوارهای شهرستان آموزش های این طرح را فرا گیرند.
وی بیان کرد: در اجرای این طرح اعضای داوطلب هلال احمر با مراجعه ماهانه به منازل در مرحله نخست پرسش هایی را برای سنجش سطح توانمندی و آگاهی خانواده ها مطرح کرده و سپس آموزش های لازم را برای برخورد صحیح با حوادث به آنان ارائه می دهند.
وی آماده سازی مردم در برابر حوادث و ارتقای سطح توانمندی آنان برای مقابله با مخاطرات و افزایش تاب‌ آوری جامعه را از اهداف مهم اجرای طرح خادم عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح، خانواده ها با فراگیری آموزش های مختلف امداد و نجات، آشنایی و آمادگی بیشتری نسبت به رفع مشکلات و خطرات احتمالی پیدا می کنند.
سرپرست جمعیت هلال احمر درمیان با اشاره به اینکه کاهش خسارت‌ های جانی مهمترین رویکرد طرح ملی خادم است از شهروندان خواست در اجرای این طرح ملی نهایت همکاری و مشارکت را با مربیان هلال احمر داشته باشند.
وی همچنین از توزیع اقلام طرح های دست های مهربان و ارمغان مهر در روستاهای جلاران و ذکری شهرستان خبر داد و گفت: این طرح ها به منظور کمک به کودکان نیازمند در راستای اهداف جمعیت هلال احمر که همان کاهش آلام بشری و حفظ کرامت انسان هاست و با هدف ترویج روحیه نوعدوستی اجرا شد.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028* خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.