علیرضا زمانزاده شامگاه چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی بشرویه افزود: یکی از مهم ترین دلایل نامگذاری هفته ای با عنوان پدافند غیر عامل جلب کردن افکار عمومی به سمت این مقوله مهم است.
وی ادامه داد: پدافند غیر عامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که مستلزم به کارگیری جنگ افزار نبوده و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
زمانزاده اضافه کرد: متاسفانه در جامعه ما خانواده های زیادی هستند که در این باره اطلاعات کافی را ندارند و بر همین اساس ایجاد دغدغه و آگاهی در خانواده ها درباره اقدامات مربوط به پدافند غیر عامل باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر ارایه آموزش به افراد از سنین پایین اظهار کرد: همه اقشار جامعه در هر سطحی که هستند باید برای این فرهنگ سازی تلاش کنند زیرا با اجرای مطلوب اقدامات مربوط به پدافند غیر عامل ضریب امنیتی و ایمنی کشور افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، فرماندار بشرویه گفت: یکی از مهم ترین اقداماتی که در این حوزه باید بیش از قبل مورد توجه قرار گیرد دقت در ساخت و سازها و به ویژه تاسیسات حساس و حیاتی است زیرا یک اقدام ناصحیح ممکن است خسارت های جبران ناپذیری را به بار آورد.
زمانزاده تاکید کرد: استمرار فعالیت ها و خدمات زیر بنایی، تامین نیازهای حیاتی و همچنین تداوم اداره کشور در شرایط بحرانی با مدیریت صحیح پدافند غیر عامل به خوبی ممکن می شود.
وی بر نقش موثر تمام نهاد ها، نیروها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم عادی در پدافند عامل تاکید کرد و افزود: به کارگیری اقدامات موثر در این زمینه موجب زنده ماندن و ادامه حیات و بقای نیروی انسانی که با ارزش ترین سرمایه یک سازمان و قدرت ملی کشور است، می شود.
ششم تا دوازدهم آبان با عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7550* 6054*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.