به گزارش روز شنبه روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند علی دلخروشان افزود: طرح نوروزی اورژانس از 24 اسفند پارسال آغاز شد و تا 15 فروردین ‌ماه جاری ادامه دارد.
وی بیان کرد: اورژانس 115 خراسان جنوبی با بهره گیری از 64 پایگاه اورژانس 115، 2 پایگاه اورژانس هوایی، 2 فروند بالگرد، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 119 دستگاه آمبولانس، سه خودروی فرماندهی عملیات و 420 تکنسین فوریت های پزشکی آماده خدمات رسانی است.
وی گفت: از تعداد کل ماموریت‌ها 227 مورد حوادث ترافیکی و 2 هزار و 87 مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکهزار و 18 ماموریت شهری و یکهزار و 296 ماموریت جاده‌ ای بوده است اظهار کرد: در این ماموریت‌ها یکهزار و 100 نفر به مراکز درمانی و بهداشتی اعزام و یکهزار و 287 نفر در محل درمان شده‌اند.
وی گفت: از ابتدای طرح نوروزی هفت پرواز توسط بالگردهای اورژانس استان انجام شده که طی آن 10 نفر به بیمارستان‌های استان اعزام شده‌اند.
وی با بیان اینکه 2 ماموریت توسط اورژانس هوایی بیرجند و پنج ماموریت توسط اورژانس هوایی طبس انجام شده است افزود: از ماموریت‌های اورژانس هوایی، هشت مورد مربوط به بیماران تصادفی، یک مورد بیمار قلبی و یک مورد سکته مغزی بوده است.
خراسان جنوبی با افغانستان و 6 استان کشور همجوار است و در مسیر عبور زائران امام رضا (ع) قرار دارد.
متوسط تردد در جاده های این استان از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون بیش از 12 درصد افزایش داشته است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.