سروان سعید نخعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استراحتگاه برای سومین سال متوالی و در سه راهی روستای کرند در محور طبس به بشرویه راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: شهرستان بشرویه در مسیر تردد مسافرانی از غرب و جنوب غرب کشور به سمت مشهد مقدس بوده و هر سال در ایام نوروز میزبان زایران علی بن موسی الرضا (ع) است.
وی گفت: قرار گرفتن بشرویه در منطقه خشک و کویری باعث ایجاد خستگی و خواب آلودگی برای رانندگانی می شود که در راه های این منطقه رانندگی می کنند.
رئیس پلیس راه بشرویه بیشترین دلیل تصادفات در سال های گذشته را ناشی از توجه نکردن به جلو و خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و افزود: بر همین اساس یکی از مهمترین اهداف راه اندازی استراحتگاه های نوروزی ایجاد فضایی مناسب برای رفع خستگی و خواب آلودگی در محورهای بشرویه بوده است.
وی اظهار کرد: در این طرح ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی مستقر در این ایستگاه به رانندگان خودروهایی که در حال عبور از این محور هستند پیشنهاد می کنند مدت زمان اندکی را در این ایستگاه استراحت کنند.
نخعی گفت: استقبال رانندگانی که سال های گذشته در این ایستگاه توقف داشتند، رضایت بخش بوده و این ایستگاه مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است.
وی از همکاری خوب دهیاری روستای کرند و صندوق خرد زنان این روستا در برپایی ایستگاه سلامت قدردانی کرد و افزود: غرفه هایی نظیر عرضه محصولات غذایی سنتی و محلی، سوغات و صنایع دستی و چای صلواتی در این ایستگاه دایر می شود.
وی اظهار کرد: علاوه بر بازخوردهای مثبت این اقدام در حوزه راهنمایی و رانندگی، برپایی این ایستگاه و مشارکت روستاییان به ویژه بانوان در این طرح، در زمینه درآمدزایی و کمک به اقتصاد اهالی روستا نیز قابل توجه است.
رئیس پلیس راه بشرویه گفت: علاوه بر نظارت بر اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی و برخورد با متخلفان، انجام برنامه های فرهنگی برای نهادینه سازی این مقررات یکی از مهمترین برنامه های پلیس راهور است.
شهرستان بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی با قرار گرفتن در مسیر تردد استان های همجوار نظیر خراسان رضوی و یزد هر سال پذیرای حضور مسافران و گردشگرانی از دیگر استان ها به ویژه زایران حرم رضوی است.
7550*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.