به گزارش ایرنا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان روز دوشنبه در این آیین گفت: 15 هزار و 400 تن امسال در سوانح جاده ای کشور جان خود را از دست دادند که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
سرهنگ علی فکری اضافه کرد: شمار خودروها از هفت میلیون در سال 86 به 22 میلیون و موتور سیکلت ها به 11 میلیون دستگاه رسیده ولی شمار کشته های سوانح رانندگی کشور از 28 هزار به 15 هزار کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش مسافرت ها از همیاران پلیس انتطار می رود در صورت انجام تخلف نظیر نبستن کمربند ایمنی، مکالمه با تلفن همراه و دیگر مولفه ها توسط والدین به آنها اخطار بدهند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان افزود: بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی یکی از مهمترین عوامل بروز سوانح رانندگی است در حالیکه رانندگان پس از هر 2 ساعت تردد باید بین 10 تا 15 دقیقه استراحت کنند.
سرهنگ فکری گفت: طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی خوردن و آشامیدن در حین رانندگی تخلف محسوب می شود چون عاملی برای کاهش تسلط به جاده و بروز سانحه است.
وی با بیان اینکه در یک سانحه فوتی، نوشیدن چای موجب آتش گرفتن یک خودرو شده بود یادآوری کرد: هنگام عبور خودرو از یک دست انداز در گردنه اسدآباد و بر هم خوردن تعادل راننده، چای بر روی پاهای راننده می ریزد و به علت سوختگی و رها کردن فرمان خودرو، وسیله نقلیه به دره سقوط کرده و خودرو دچار آتش سوزری می شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان ادامه داد: در سانحه دیگری به علت مکالمه یک راننده با تلفن همراه، خودرو با گاردریل حاشیه جاده برخورد کرده و سرنشینان آن جان خود را از دست می دهند.
سرهنگ فکری با بیان اینکه درصد بالایی از جانباختگان سوانح جاده ای عابران هستند، یادآوری کرد: خانواده ای که برای مسافرت در همدان حضور یافته بودند در بوستان سه راهی فرهنگیان استراحت می کنند.
وی اضافه کرد: کودک سه ساله این خانواده در حال بازی با توپ راهی وسط جاده شده و به علت برخورد خودرو با وی، این کودک جان خود را از دست می دهد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان ادامه داد: پلیس راهور در صورت ارایه گزارش از سوی همیار پلیس فرد متخلف را جریمه می کند.
سرهنگ فکری افزود: دانش آموزان که به تابلوهای علایم راهنمایی و رانندگی آشنایی داشته باشند از پلیس جایزه دریافت می کنند.
به گزارش ایرنا، طرح همیار پلیس به عنوان یکی از راهکارهای عملی آموزش مقرارت راهنمایی و رانندگی به کودکان در سال 1386 با همکاری پلیس و وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.