سروان سعید نخعی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،افزود: استراحتگاه نوروزی در سه راهی روستای کرند(kurond) در محور طبس به بشرویه راه اندازی شدبود.
وی ادامه داد: شهرستان بشرویه در مسیر تردد مسافرانی از غرب و جنوب غرب کشور به سمت مشهد مقدس قرار دارد و در ایام نوروز میزبان زایران علی بن موسی الرضا (ع) است.
نخعی اظهار کرد: قرار گرفتن بشرویه در منطقه خشک و بیابانی و فاصله آبادی ها از یکدیگر باعث ایجاد خستگی و خواب آلودگی کسانی می شود، در محورهای این منطقه رانندگی می کنند.
وی اضافه کرد: پارسال علت بیشتر تصادف رانندگی ناشی از بی توجهی به جلو و خستگی و خواب آلودگی رانندگان بود و بر این اساس یکی از مهمترین اهداف راه اندازی استراحتگاه های نوروزی ایجاد فضایی مناسب برای رفع خستگی و خواب آلودگی در محورهای بشرویه است.
نخعی یادآور شد: در این طرح ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی مستقر در ایستگاه با متوقف کردن خودروهایی که در حال عبور از این محور هستند به آنان پیشنهاد می کنند که مدت زمان اندکی را در این ایستگاه استراحت کنند.
به گزارش ایرنا، وی استقبال و رضایت رانندگانی که در این ایستگاه توقف داشتد، بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: مسافرانی که در این مکان توقف داشته اند در ادامه سفر خود در صحت و سلامت از محورهای بشرویه خارج شده اند.
نخعی از همکاری خوب دهیاری روستای کرند و صندوق خرد زنان روستا در برپایی ایستگاه استراحت خبر داد و اضافه کرد: غرفه هایی نظیر عرضه محصولات غذای سنتی و محلی، سوغات و صنایع دستی و توزیع چای صلواتی در ایستگاه برای پذیرای از مسافران و گردشگران نوروزی ایجاد شده بود.
وی اظهار کرد: این اقدام علاوه بر بازخوردهای مثبت در حوزه راهنمایی و رانندگی، برپایی این ایستگاه و مشارکت روستاییان به ویژه بانوان در این طرح، برای درآمدزایی و کمک به اقتصاد اهالی روستا نیز درخور توجه است.
شهرستان بشرویه با قرار گرفتن در مسیر تردد استان های همجوار نظیر خراسان رضوی و یزد همه ساله پذیرای حضور مسافران و گردشگرانی از دیگر استان ها و به ویژه زایران علی بن موسی الرضا (ع) است.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.