این نمایشگاه که به گفته مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران یکی از نمایشگاه های مهم صنایع دستی کشور بود ، از پنجم فروردین ماه جاری در آئینی با حضور مسئولان استانی و محلی در جوار بوستان نگین نوشهر برپا شد و تا سیزدهم فروردین نیز برای بازدید علاقمندان دائر بود.
انواع صنایع دستی کشور از جمله تولیدات ابریشمی ، پوستین دوزی ، نمد ، گلیم ، جاجیم ، چرم ، سفال ، شیشه ، معرق ، منبت و صنایع چوبی به همراه سوغاتی های محلی استانها که در 104 غرفه برای عرضه به مشتریان در این نمایشگاه وجود داشت.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نوشهر روز دوشنبه دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت : در نوروز امسال دستکم 93 هزار مسافر و گردشگر از این نمایشگاه بازدید کردند این درحالی است که تعداد بازدید کنندگان سال قبل این نمایشگاه دستکم 63 هزار نفر بوده است .
مهدی اسحاقی ، افزایش تعداد غرفه ها ، تنوع در عرضه محصولات ، برگزاری آئین ها و جشنواره های سنتی ، افزایش تعداد اقامتگاه های رسمی و گسترش فضاهای گردشگری را از علت های اساسی استقبال بیشتر مسافران ، گردشگران داخلی و خارجی از این نمایشگاه ملی در این شهرستان معرفی کرد.
وی ، ارزش ریالی صنایع دستی عرصه شده به مشتریان را 10 میلیارد و 561 میلیون ریال اعلام کرد.
اسحاقی همچنین از اقامت دستکم 2 میلیون و 209 هزار و 736 نفر در این شهرستان در تعطیلات نوروزی امسال خبر داد و گفت : این میزان اقامت از بیست و ششم اسفنده ماه سال 95 تا سیزدهم ماه جاری بوده است .
در تعطیلات نوروز سال گذشته یک میلیون و 541 هزار و 607 نفر در این شهرستان اقامت داشتند.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نوشهر با اشاره به بارندگی برخی از روزهای تعطیلات نوروزی در منطقه گفت : با این وجود استقبال گردشگران برای اقامت در این شهرستان نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است.
به گفته وی ، امارها نشان می دهد که میزان ماندگاری مسافران به طور میانگین در نوروز امسال چهارشب بوده است.
اسحاقی گفت : بیشترین بازدید مسافران در نوروز امسال از منطقه نمونه گردشگری ستیرا، سی سنگان ، سد آویدر و کندلوس بوده است .
شهرستان 137 هزار نفری نوشهر واقع درغرب مازندران با برخورداری از موقعیت های ممتازی مانند دریا ، جنگل ، آثار تاریخی ، طبیعی و استقرار اداراتی مانند بندر و فرودگاه همه ساله درآستانه نوروز شاهد استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.
خبرنگار: مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.