به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ رضا علیزاده عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران آستارا افزود: در دوران خدمت دولت تدبیر و امید با عنایت ویژه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استاندار گیلان، 600 واحد اقامتی در سطح استان احداث و راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: استان گیلان با یکهزار و 745 واحد اقامتی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، مجتمع های گردشگری و خانه مسافرها و با ظرفیت 24 هزار تخت آماده استقبال از گردشگران نوروزی است.
وی با اشاره به اینکه واحدهای اقامتی در کنار مدارس استان و مهمانسراهای استانداری بخش اقامتی مسافران را در ایام نوروز به صورت کامل تامین خواهد کرد، ادامه داد: 166 واحد پذیرایی و سفره خانه سنتی در استان گیلان با عرضه غذاهای سنتی در ایام نوروز فعال خواهد بود.
علیزاده تصریح کرد: 60 دفتر خدمات مسافرتی نیز در استان گیلان به برگزاری تورهای استان گردی در ایام نوروز اقدام خواهند کرد و این امر باعث معرفی جاذبه های گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد.
وی برخورد قانونی با خانه مسافرهای غیرمجاز در استان گیلان را نیازمند اراده جمعی دستگاه هایی نظیر شهرداری، ناجا و محاکم قضایی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 900 واحد خانه مسافر به صورت رسمی و دارای مجوز در استان گیلان فعالیت می کند و در ایام نوروز با همکاری دستگاه های مرتبط، با واحدهای اقامتی غیر مجاز برخورد قانونی خواهد شد.
در نوروز 95 اقامت گردشگران داخلی و خارجی در استان گیلان، شش میلیون و 176 هزار و 846 نفر شب ثبت شده است.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با دارا بودن جاذبه های متعدد گردشگری و 13 هتل، 9 هتل آپارتمان، هفت مهمانپذیر و 26 واحد پذیرایی بین راهی آماده استقبال از مسافران نوروزی است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.