به گزارش خبرنگار ایرنا رضا علیزاده عصر دوشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: از گردشگران انتظار داریم در صورت اقامت در شهرستان های مختلف گیلان، از واحدهای رسمی و تایید شده نظیر هتل ها و هتل آپارتمان ها برای اسکان استفاده کنند.
وی اظهار کرد: خانه مسافرها و واحدهای اقامتی غیر مجاز باید با مشارکت نهادهای مرتبط ساماندهی شود و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این راستا به همکاری دستگاه های دیگر نیاز دارد.
وی بیان کرد: پرونده چند ملیتی نوروز در فهرست میراث ناملموس جهانی در یونسکو ثبت شده و این موضوع با توجه به تنوع اقلیمی، قومیتی و گویشی کشور ما، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
علیزاده نوروز را آوردگاهی برای نمایش ظرفیت های مختلف مناطق عنوان و اضافه کرد: هر چه در ارائه آئین ها و سنت های خودمان فعال باشیم، خواهیم توانست نشاط اجتماعی را فراهم کنیم.
فرماندار آستارا نیز در این نشست گفت: یکی از راهکارهای اصلی توسعه شهرستان های شمالی، استفاده از ظرفیت و توانمندی نقاط گردشگری است.
یونس رنجکش با اشاره به اینکه در شهرستان آستارا ظرفیت های خوبی برای جذب گردشگر وجود دارد، افزود: با ارتقاء کیفیت خدمات می توان نشاط اجتماعی و رضایتمندی عمومی را ایجاد کرد و ماندگاری بیشتر گردشگران را شاهد شد.
وی رفتار فردی و اجتماعی را در جذب گردشگر مهم خواند و تصریح کرد: تکریم گردشگران از موضوعات مهمی است که متصدیان واحدهای اقامتی، اصناف و کسبه باید به آن توجه کنند.
وی جمع آوری داربست ها و بنرهای مختلف در شهر آستارا را در آستانه نوروز لازم عنوان و اظهار کرد: در محدوده بازار ساحلی آستارا فعالیت اغذیه فروشان دوره گرد ضمن ایجاد ترافیک و سد معبر، تهدیدی برای سلامت گردشگران محسوب می شود و شهرداری باید به ساماندهی آنها اقدام کند.
رنجکش با بیان اینکه شهرستان آستارا آمادگی پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی را در ایام نوروز دارد، گفت: ایجاد فضای شاد و بانشاط با بهره گیری از برنامه های جذاب فرهنگی و هنری در ایام نوروز، در دستور کار ستاد خدمات سفر آستارا قرار دارد.
مدیرکل گمرک آستارا نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در ایام نوروز شاهد افزایش تردد در مرز آستارا خواهیم بود، افزود: سیستم ارتباط ، برخی مواقع قطع می شود و تردد مسافر و کامیون را در مرز مشکل می کند و باید نیروی انتظامی و مخابرات آستارا توجه ویژه ای به این امر داشته باشد.
رسول امیدی با بیان اینکه ساعت کاری گمرک آستارا از ساعت 8 تا 20 است، اضافه کرد: مطابق رایزنی های صورت گرفته با گمرک آستارای جمهوری آذربایجان، پیش بینی می شود ساعت کاری گمرک در ایام نوروز افزایش یابد.
سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز در این جلسه از تعیین 22 مدرسه برای اسکان مسافران فرهنگی در ایام نوروز خبر داد و بیان کرد: در صورت پر شدن ظرفیت مدارس، از سالن های ورزشی برای اسکان استفاده خواهد شد.
حسین خورشیدی رئیس جمعیت هلال احمر آستارا نیز در این نشست از آغاز طرح امداد و نجات جاده ای از 25 اسفندماه خبر داد و بیان کرد: این طرح با مشارکت پنج نیروی امداد و نجات و با دو دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی نجات و دو دستگاه خودروی پشتیبان تا 15 فروردین اجرا خواهد شد.
آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان با جاذبه های متعدد گردشگری و 13 هتل، 9 هتل آپارتمان، هفت مهمانپذیر و 26 واحد پذیرایی بین راهی، آماده استقبال از مسافران نوروزی است.
این شهرستان با میزبانی 6 میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور محسوب می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.