به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه شامگاه دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی در بیرجند افزود: شان برخی فعالیت های توسعه آفرین مربوط به مرکز استان است و کاری که در حوزه آی. تی و آی. سی. تی در کشور آغاز شده با محوریت مراکز استان های کشور است.
وی اظهار کرد: ادبیات دیپلماسی آی. تی اگر قرار است در حوزه بین الملل فعالیت کند مرکز استان بستر انجام آن را دارد.
استاندر خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح های متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر استان گفت: در ارزیابی طرح ها ابتدا اهلیت سنجی انجام و اگر کسی امکان ارائه وثیقه لازم در بانک برای طرح را ندارد در دبیرخانه کمیته فنی پالایش شود.
وی بیان کرد: دستگاه تخصصی باید طرح های ارائه شده را پس از اهلیت سنجی تایید کند و رعایت الزامات قانونی و استفاده از مزیت محلی و توسعه متوازن در همه شهرستان های استان در واگذاری طرح ها لحاظ شود.
مروج الشریعه افزود: قانونی در خصوص حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی توسط رئیس جمهوری ابلاغ شده که ماده 6 آن دستگاه های اجرایی را مکلف کرده تا در برنامه های تشویقی و اهدای جوایز غیرنقدی با اولویت از تولیدات صنایع دستی و فرش دستباف ایرانی استفاده کنند.
وی گفت: با این قانون دستگاه های اجرایی مکلف شده اند هرگونه جوایز غیر نقدی را از تولیدکنندگان محروم استان خریداری کنند و این خرید به ارتقای کیفیت کمک می کند.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در ماده 8 قانون حمایت از فعالان صنایع دستی آمده به منظور حمایت از صنایع دستی و تکریم هنرمندان و فعالان بخش صنایع دستی، صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی ایجاد شده است.
وی افزود: منابع صندوق از محل بخشی از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و کمک های بخش دولتی و بخش های غیردولتی تامین شده و درآمدهای حاصل از فعالیت صندوق پس از درج در بودجه سنواتی و گردش خزانه تامین شده و دولت می تواند 30 درصد از درآمدهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را برای تقویت منابع این صندوق اختصاص دهد.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان 26 طرح مصوب در کمیته فنی استانی با موضوع بررسی طرح های متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر به مبلغ 420 میلیارد ریال در حوزه صنعت داشته است.
غلامرضا اشرفی افزود: همچنین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان 39 طرح مصوب به مبلغ 90 میلیارد ریال داشته است.
وی اظهار کرد: اداره کل امور عشایری استان 43 طرح مصوب با اعتبار 34 میلیارد و 730 میلیون ریال ریال و تعهد اشتغال برای 67 نفر در دستور کار دارد.
وی گفت: در مجموع امسال 206 طرح در کمیته فنی استانی با موضوع بررسی طرح های متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر با پیش بینی اشتغالزایی 2 هزار و 256 نفر مصوب شده است.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.