به گزارش ایرنا سرپرست جمعیت هلال احمر درمیان روز دوشنبه در آیین برگزاری این المپیاد به خبرنگاران گفت: در این المپیاد دانش آموزان علاوه بر رقابت در آزمون کتبی در چهار عنصر ارزیابی مصدوم، احیای قلبی و ریوی، حمل مصدوم و پناهگیری در نقاط امن و خروج ایمن به رقابت پرداختند.
جواد مرادی بیان کرد: در این المپیاد 56 نفر از دانش آموزان دختر در چهار تیم شرکت کردند که آموزشگاه فاطمه الزهرا (س) طبس، شهید جزیکی گزیک و پروین اعتصامی اسدیه به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
وی افزود: همچنین 56 دانش آموز پسر در چهار تیم با هم به رقابت پرداختند که آموزشگاه وحدت اسلامی طبس، شهید باهنر اسدیه و شهید سالاری اسدیه به ترتیب اول تا سوم شدند.
وی اظهار کرد: تیم های نخست مرحله شهرستانی به المپیاد استانی که اردیبهشت ماه سال آینده در مرکز استان برگزار می شود، اعزام خواهند شد.
سرپرست جمعیت هلال احمر درمیان گفت: طرح دادرس برای آماده سازی دانش آموزان در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی است و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی ریوی، پانسمان، آتل بندی، اسکان اضطراری، پناه گیری و تخلیه اضطراری، اطفاء حریق و حمل مصدوم از مراحل عملی این طرح در مدارس بوده است.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.