به گزارش ایرنا علی ناصری شامگاه دوشنبه در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی افزود: در بحث مردمی کردن اقتصاد با اولویتی که در فعال شدن اقتصاد روستاها وجود داشت در 58 طرح اقتصادی 118 میلیارد ریال هزینه می شود که برای 168 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.
وی ادامه داد: در محور توسعه صنایع دستی که همواره مورد تاکید روند اقتصاد مقاومتی بوده است حوله بافی روستای خراشاد ثبت ملی شد و در راستای اهمیت بخش گردشگری به دنبال ثبت جهانی این روستا هستیم.
وی اظهار کرد: در حوزه پیگیری مسائل اشتغال و رفع موانع تولید مشکلات 60 طرح مورد بررسی قرار گرفته که تاکنون 10 واحد احیا شده است.
ناصری تصریح کرد: وضعیت محرومیت بیرجند که امکان توزیع اعتبارات تملک و سه درصد نفت را در شهرستان با مشکل مواجه کرده است باید تعیین تکلیف شود.
وی با بیان اینکه سهم اعتبارات شهرستان بیرجند به عنوان مرکز استان باید مورد بازنگری قرار گیرد، افزود: استناد به شاخص ها ملاک مناسبی برای سهم اعتبار ها نیست.
وی تامین اعتبار زیرساختی طرح 78 هکتار صنوف آلاینده، تامین زیرساخت های فرودگاه بیرجند، تامین اعتبار ساخت محل دایمی نمایشگاه بین المللی بیرجند و تامین اعتبار مورد نیاز فاز چهار شهرک صنعتی را از نیازمندی های این شهرستان عنوان کرد.
وی گفت: تامین اعتبار زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی، ادامه فعالیت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه و تعیین تکلیف منطقه نمونه گردشگری بند دره از دیگر این نیازهاست.
فرماندار بیرجند با بیان اینکه تامین اعتبار مورد نیاز آب روستاهای مجاور شهرستان از مهمترین نیازمندی هاست، گفت: به بزرگترین هتل این شهرستان با تانکر آب رسانی می شود که امیدواریم به زودی تعیین تکلیف شود.
وی در ادامه رسیدگی و مرمت اماکن تاریخی و ثبت شده میراث فرهنگی شهرستان را مهم دانست و اظهار کرد: امیدواریم با توجه به اهمیت و تعیین تکلیف این نیازمندی ها سهم قابل توجهی را در حوزه اشتغالزایی داشته باشیم.
شهرستان بیرجند با یک بخش، یک شهر و 6 دهستان و 261 هزار و 324 نفر جمعیت مرکز خراسان جنوبی است.
3215* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.